Alla inlägg den 19 juni 2010

Av Kaela - 19 juni 2010 22:21

Denna helg har jag händerna fulla med tre små människor och deras föräldrar-

Underbart, stojigt , kladd på golvet och glada små skratt.

En situation som jag trivs alldeles förträffligt med.

Och kvällen tillbringas för ovanlighetens skull (då det gäller mig) framför TV:N.

Något jag nog delar med stor del av svenska folket kan jag tänka mig.

Hade nog bestämt att inte titta på prinsessbröllopet - men nog föll jag till föga då TV.n stod på.

Undrar vad det är med oss människor att vi på det här sättet söker en slags ställföreträdande glädje.

För det är ju vad det är - eller hur?

Visst strålar Victoria och lyckliga ser de ut.

Hoppas det får fortsätta så för dem.


Av Kaela - 19 juni 2010 09:07

  



Är det sant att jag håller ett barn på min arm

och ser mig själv i dess blick

och fjärdarna gnistra och jorden är varm

och himmelen utan en prick


Vad är det för tid? Vad är det för år?
Vem är jag? Vad bär jag för namn?

Du skrattande knyte med solblekt hår

hur fick jag dig i min famn?


Jag lever, jag lever. På jorden jag står

men var haf jag varit förut

Jag väntade visst millioner år

på denna enda minut


Erik Lindorm

Av Kaela - 19 juni 2010 08:53

  

 

 

Framgång är att få det man vill ha.

Lycka är att vilja ha det man får.

Okänd tänkare

Av Kaela - 19 juni 2010 08:46

Ja jag firade födelsedag igår....med huset fullt- såpass att jag och mannen i mitt liv fick flytta ut och sova i gäststugan inatt.

Tack för grattis e-k

Trångt och roligt med många kära som är nära.


Kram och en fin söndag till dig!


Dagens kloka ord fredagen 18 juni

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards