Alla inlägg den 24 oktober 2008

Av Kaela - 24 oktober 2008 21:22



 


Godnatt alla kära vänner.....

Kanske hände inte så mycket

den här dagen

lik gårdagen flöt den liksom bara förbi

och kanske minns du inte ens

hur dagen började


men med tanke på

att den aldrig

ska komma igen

så var det en minnesvärd dag....



Av Kaela - 24 oktober 2008 12:40



En butiksägare satte upp en skylt ovanför sin dörr.
”Valpar till salu” stod det på den.
Sådana här skyltar har en förmåga att dra till sig små barn, och javisst,
en liten pojke dök upp framför butiken.

”Hur mycket ska du sälja valparna för?” frågade han.
Butiksägaren svarade: ”Mellan 300 och 500 kronor”.
Den lille pojken stoppade ned handen i fickan och tog fram litet mynt.
 ”Jag har 25 kronor” sa han. ”Kan jag få titta på dem?”

Butiksägaren log och visslade och fram kom Lady,
som sprang nedför gången i butiken följd av fem små söta garnnystan.
En av valparna kom haltandes en bra bit efter de andra.

Genast frågade den lilla pojken varför den haltade.
Butiksägaren förklarade att veterinären hade undersökt den lilla valpen
och att den hade en höftskada och att den för alltid kommer att vara halt.
 Den lilla pojken blev entusiastisk. ”Den där lilla valpen vill jag köpa.”

Butiksägaren sa: ”Nej, jag kan inte sälja den där valpen.
Om du verkligen vill ha den, så ska du få den av mig.”
Den lille pojken blev upprörd. Han tittade butiksägaren i ögonen,
pekade med ett finger och sa: ”Jag vill inte att du ger den till mig.

Den där valpen är värd lika mycket som de andra valparna och
jag ska betala fullt pris. I själva verket så ger jag dig 25 kronor nu och
5 kronor i månaden tills dess att den är betald.”

Butiksägaren motsatte sig detta:
”Du kan verkligen inte mena att köpa den här lilla valpen.
Han kommer aldrig att kunna springa och hoppa och
leka med dig som de andra valparna.”

Den lille pojken böjde sig ned och rullade upp sitt vänstra byxben
för att visa ett missbildat ben som stöddes av en metallskena.
Han tittade upp på butiksägaren och svarade lugnt:

 ”Jag springer inte så bra själv och
den lilla valpen behöver någon som förstår.”
Dan Clark ur boken"Tänkvärda berättelser"

Av Kaela - 24 oktober 2008 12:15


animated shoes



Ett stort företag som tillverkade skor ville expandera sin marknad.
Styrelsen beslöt att skicka ut två olika försäljare som på var sitt håll
skulle undersöka möjligheten att sälja skor. 
Försäljarna skickades till olika delar av Australien för att se om det 
fanns en marknad främst bland aboriginerna.

En tid senare kom två telegram.

Det första löd: Omöjlig marknad. Alla går barfota.

Det andra löd: Oändlig marknad! Alla går barfota.

Av Kaela - 24 oktober 2008 08:57

Härligt att höra att man är saknad!

Jag är i allafall fullständigt fullpackad med ny kunskap och hoppas jag blivit en bättre samordnare.

Vi arbetar ju nästan alltid ensamma som samordnare på Frivilligcentraler så såna här tillfällen är guld!

Ha en härlig helg!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/10/21/1041296-borta-ett-par-dagar/

Av Kaela - 24 oktober 2008 08:55

Sjävklart ska du låna det till din blogg!

Det är ett härligt budskap!

Önskar dig en skön och avslappnaden helg!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/10/20/1040918-om-man-nagonsin-ska-fa-en-battre-tillvaro/

Av Kaela - 24 oktober 2008 08:53


 Tack för hälsningen!

Var på en härlig konferens-och lärde mig massor med nytt.

Ha det nu riktigt gott i helgen!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/10/21/1041296-borta-ett-par-dagar/

Av Kaela - 24 oktober 2008 08:51

Tack för hälsningen.

Resan var mycket lärorik.

Det var en konferens för samordnare på Frivilligcentraler i Sverige.

Känner mig helt fullpumpad med nya idéer och information.

Ha en riktigt skön helg!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/10/21/1041296-borta-ett-par-dagar/

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards