Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av Kaela - 1 oktober 2008 22:05


Du har inga händer utom våra
att nå fram till dem som har det svårt
Ingen ser Ditt ansikte, om inte ljuset
från det lyser genom vårt


Du har inga ögon utom våra
- genom någons blick ser Du oss nu -
ingen annan röst än vår
att ropa Dina barn
som övergett Ditt hus




Utan Dig vi ingenting kan göra
bara i den kärlek Du ger oss

Var vår röst, vårt öga, våra händer
att Du själv blir sedd och hörd och trodd
Kaela

Av Kaela - 1 oktober 2008 20:41

Jag har ofta torkade aprikoser eller fikon hemma, det är gott att ha i filen på morgonen. Nu har jag ett tag också haft mandlar hemma, i väntan på att jag skulle få tid och energi till att testa ett recept på aprikosbollar som jag hittat. Den tiden har dock inte riktigt infunnit sig, och häromdagen när jag var väldigt sugen på något att knapra på till mitt pluggande så uppfann jag ett snabbt och enkelt fruktgodis:


Tag en torkad aprikos

öppna den (torkade aprikoser är ju urkärnade, så de har en "öppning", gäller bara att hitta den)

Peta in mandlar, helst skalade, så många du får plats med.


Färdigt!


Knaprigt, sött och jättegott! Och så gott som nyttigt också: Vitaminer, protein och en del järn får man. Men förstås också en del fruktsocker och fett - dock omättat, nyttigt, fett!



Av Kaela - 1 oktober 2008 05:51

Är du gravid?

Då kan du gå in här och köpa en top med tryck särskilt för den mage som har en liten inneboende.


http://www.alltombarn.se/modeshopping/1.16295

Av Kaela - 1 oktober 2008 05:45

Den ekonomiska krisen och allt vad som följt i dess spår har lett till att börsmäklarna på Wall Street samlas till bönemöten.

Inte kanske det vanligaste vi brukar höra om därifrån.

Men när saker och ting rasar omkring oss är människan liten.

Och då är bönen en utväg.
Tråkigt att det ska behöva bli svårigheter först.

Att Gud så att säga blir den sista utvägen.


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=158274

Av Kaela - 1 oktober 2008 05:44

Ja Sissi i Norge- visst är det trist eftersom det berättar om att de barnen utsatts för sjupgående separationer och förändringar som barn nog helst vill slippa.

Ha det gott Sissi och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/09/30/987938-tankvart/

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards