Alla inlägg den 12 april 2009

Av Kaela - 12 april 2009 20:34


*En tråkmåns är en person som, när du frågar honom hur han mår, talar om det.
Bert Leston Taylor(1866-1921)
*Det som gör att älskande aldrig har tråkigt tillsammans är att de alltid talar om sig själva.
*Den som har tråkigt ensam är inte heller rolig som sällskap.
Ben Kingsley (1943-)
*Bara tråkiga människor briljerar på morgonen.
Oscar Wilde (1854-1900)
*Att en människa lägger sig i andras liv är ett tecken på att hon har tråkigt i sitt eget.
*Tråkmåns: en person som pratar när du vill att han ska lyssna.
 Ambrose Bierce (1842-1914)
*Somliga människor är så tråkiga att de kan förstöra en hel dag på fem minuter
*Kanske är världens näst värsta brott att ha tråkigt. Det värsta är att vara en tråkmåns.
Cecil Beaton (1904-1980)
*Tråkighet är allvar utan innehåll.
Ola Hansson(1860-1925)
*Tag ut lite glädje i förskott när du har tråkigt        
* Man ska inte ha tråkigare än att man kan stå ut med det.
Mikal Rode  

Av Kaela - 12 april 2009 20:32




Kärleken kommer och kärleken går,
ingen kan tyda dess lagar.
Men dej vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.

Kärleken är så förunderligt stark,
kuvas av intet i världen.
Rosor slår ut ur den hårdaste mark
som sol över mörka gärden.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.
Nils Ferlin

Av Kaela - 12 april 2009 20:24

Ja nog ger det leendet glädje i hjärtat.

En riktig liten tusenwattslampa är han- och det är han i verkligheten också.

Son till en av mammorna på mitt jobb.

Jag arbetar här www.frivilligcentralen.se


En härlig blogg har du också Inger


Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/04/11/1574318-dagens-kloka-ord/

Av Kaela - 12 april 2009 20:22

Kul att du gillar min blogg och lagt in en länk.

Jag gillar din också Ingela

Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/04/12/1576657-det-finns-battre-saker-att-gora-an-att-stada/

Av Kaela - 12 april 2009 20:19

Glad att du gillade min dikt och ännu gladare för att du berättar det.

Du har en fin blogg  Itqvinnan

Ha det gott och var rädd om dig!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/04/11/1575274-som-mybt-pa-livets-marknad/

Av Kaela - 12 april 2009 10:21



 Om du vill ha lycka för en timme - ta en tupplur om du vill ha lycka för en dag - ge dig ut och fiska om du vill ha lycka i ett år - ärv en förmögenhet om du vill ha lycka hela livet - hjälp någon annan


Kinsesiskt ordspråk

Av Kaela - 12 april 2009 10:13


Jag tvättar inte mina fönster därför att...
Jag älskar fåglar och vill inte att någon av dem ska flyga rakt in i ett blankt fönster och skada sig.

Jag bonar inte golven därför att...
Jag är livrädd att någon gäst ska halka och skada sig, då skulle jag känna mig hemskt skyldig,(plus att de kanske skulle stämma mig...)

Jag bryr mig inte om dammråttorna därför att...
De är ett väldigt bra sällskap, jag har döpt de flesta av dem och de håller med om allt jag säger.

Jag stör inte spindlarna i deras nät därför att...
Jag vill att alla djur ska ha ett eget hem.

Jag vårstädar inte därför att...
Jag älskar alla årstider och vill inte att de andra ska bli avundsjuka.

Jag drar inte upp ogräs i trädgården därför att...
Jag vill inte förolämpa Gud. HAN är en otroligt duktig designer!

Jag plockar inte undan saker därför att...
Min man skulle aldrig hitta dem igen.

Jag lagar inte gourmet middagar när jag har bjudning därför att...
Jag vill inte att mina gäster ska oroa ihjäl sig över vad de ska bjuda mig på när jag är hos dem på middag.

Jag stryker inte därför att...
Jag väljer att tro på tillverkarna som hävdar att det är strykfritt.

Jag stressar inte för något därför att...
Stressande människor dör unga - jag vill vara kvar och bli en rynkig och skräpig gammal kvinna!!

Kom ihåg... Ett rent hus är ett tecken på en trasig dator...!!

Av Kaela - 12 april 2009 09:49

Nästan var fjärde riksdagsledamot – 83 av 349 – bloggade i mars i år. DN har gått igenom samtliga.

51 av bloggarna hade färre än tio kommentarer under hela månaden.
31 av dem hade noll kommentarer.

Är vi inte intresserade av vad våra riksdagsmän har för sig eller är vi rädda för att utsättas för en påverkan som vi inte vill?

Eller är de helt enkelt ointressanta?

Å andra sidan säger kanske antalet kommentarer ingenting om hur intressanta bloggarna är.

Kanske skulle man kolla besöksstatistiken istället?


http://www.dn.se/nyheter/politik/minimalt-intresse-for-riksdagsmannens-bloggar-1.842552




Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards