Alla inlägg den 17 maj 2008

Av Kaela - 17 maj 2008 22:26


 Har just läst deckaren Gå på vatten av Christina Wahldén

 Hon har gjort ett uppriktigt försök att i fiktionens form berätta om villkoren för psykiskt sjuka, ge någon slags förklaring av hur och varför en psykiskt sjuk agerar och reagerar. Detta är en viktig del av bokens helhet, författarens mission att påvisa ett problem från en annan sida än den gängse. Och det gör hon bra, mycket bra.
Här kan du köpa den.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9151845393

Av Kaela - 17 maj 2008 21:42

Tack för kommentaren om kissarna eva- jvisst är dom helt ljuvliga de små liven.

Kram!

Av Kaela - 17 maj 2008 16:09

 Men tyst då - mitt huvud spricker ju



Ok - jag fattar...ska inte röra nystanet mera


071129.jpg


Blir det bra så här fotografen?



Puss på dig!



vem av oss vill du ha?

Av Kaela - 17 maj 2008 16:00



Vad heter du lille vän?
- Tom.
- Är det efter pappa?
- Nej, efter hans plånbok.

Av Kaela - 17 maj 2008 15:54




Det var en gång en liten gubbe som skulle gå till frissan. Han hade bara 3 hårstrån.
När han kom fram frågade frisören hur han ville ha det. Då sa den lille gubben:
- Jag kan ta sidobena.
Nästa gång han kom hade han bara 2 hårstrån kvar. Då frågade frisören hur vill du ha det? Då sa den lilla gubben:
- Jag kan ta mittbena.
Nästa gång han kom till frissan hade han bara 1 hårstrå kvar. Då frågade frissan:
- Hur vill du ha det?
Då sa den lilla gubben:
- Ä rufsa till det bara.

Av Kaela - 17 maj 2008 15:49


Det var en ryss, en amerikan och en svensk som satt på en bar. De fick syn på en man på andra sidan gatan som likande Jesus och gick över och frågade honom:

- Är du verkligen Jesus?

- Ja svarade Jesus.

- Oh snälla! sa ryssen, - hjälp mig att bli kvitt min ryggvärk!
Jesus lade handen på ryssens onda rygg och ryssen pustade ut, -ingen ryggont längre!

- Oh snälla! sade amerikanen, jag har ständig huvudvärk -hjälp mig snälla Jesus!
-Jadå sade Jesus och smekte honom över pannan och vips var huvudvärken borta.

Därefter vände sig Jesus till svensken och undrade vad han kunde hjälpa honom med, varpå svensken svarade:
- Rör mig inte !! Jag är sjukskriven!!

Av Kaela - 17 maj 2008 15:46

Hej eva...ja nog är det ofta så på olika jobb...det finns alltid Många, Någon eller Ingen ...och så blir inte det gjort som ska...för alla skyller på alla.


Och du- lade gärna in Galenskaparna till dig!

Kram!

Av Kaela - 17 maj 2008 12:32

 


Och så- om du har en sån där speciell vän - var rädd om den

vänner växer inte på träd

Särskilt inte vänner av den där alldeles speciella sorten

som alltid står vid din sida

i alla väder!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards