Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Kaela - 6 maj 2008 22:28


 Visserligen har vi köpt nya sängar- men dem hämtar vi inte förrän det är dags för flytt till huset.

Kanske ska man pröva att vara prinsessan på ärten i sin gamla så länge.

Så måste jag få berätta om en av "mina" härliga frivilligarbetare som blev intervjuad för en kommuntidning  och på frågan varför hon valt att bli frivilligarbetare svarade: Jag vet inte- men jo..det är förstås för att jag är så egoistisk.
Utveckla det lite sa reportern. Och hon fortsatte: Jo jag har aldrig nånsin mått så bra som sen jag börja med att göra frivilliga insatser för andra.

Var jag jobbar?
Kolla här :
www.frivilligcentralen.se


Nu önskar jag er alla en god natt!
Vi ses!


Av Kaela - 6 maj 2008 22:18

Hjärtevarmt tack Ulla för att du uppskattar det som kommit in den här dagen.

ha en god natt!

Av Kaela - 6 maj 2008 19:28


Kära pastorn, jag vet att Gud älskar alla, men han har aldrig mött min syster.
Arnold, 8 år


Kära pastorn, kan inte du säga i din predikan att Peter Peterson har varit snäll hela veckan. Jag är Peter Peterson.
Peter, 9 år

Kära pastorn, min pappa skulle också kunna vara präst. Varje dag så ger han oss en predikan om något som vi gjort.
Robert Anderson, 11 år


Kära pastorn, tyvärr kunde jag inte lämna några pengar i kollekten för min pappa ville inte höja min veckopeng. Kan inte du ha en predikan om högre veckopeng?
Patty, 10 år


Av Kaela - 6 maj 2008 18:31


 

Du kan inte lära en människa någonting,
du kan bara hjälpa henne att finna det inom sig själv.

Galileo

Av Kaela - 6 maj 2008 18:29

Har du visor, min vän, sjung dem nu!

För nu är tiden då visor ska sjungas

och den som ska sjunga är du!

Imorgon är kanske för sent, min vän.

Så synd om de sånger som aldrig blir sjungna!

Så tala inte om visor med mig.

Låt visorna tala för dig!


Vill du älska, min vän, gör det nu!

För nu är tiden för kärlek inne

och den som ska älska är du!

Imorgon är kanske för sent, min vän.

Så synd om den längtan som aldrig har vågat!

Så tala inte om kärleken.

Låt kärleken tala, min vän!


Vill du leva ditt liv, gör det nu!

För nu är tiden då ditt liv ska levas

och den som ska leva är du!

Imorgon är kanske för sent, min vän.

Vem bryr sig då om vad du drömde och ville.

Så vänta inte på någonting sen.

Det är NU du ska leva, min vän!


 

 Bengt Ahlfors

Av Kaela - 6 maj 2008 10:45




Damen klagade hos hyresvärden;
- Varje gång det ett tåg rusar förbi, skakar det så att jag ramlar ur sängen!
- Det kan jag aldrig tro, svarade hyresvärden.
- Jodå det är sant lägg er själv i sängen så ska ni få se!
Hyresvärden suckar men går och lägger sig i sängen. Då råkar damens fästman komma in genom dörren.
- Vad har ni för er, vrålar han.
Hyresvärden tittar i taket och svarar nervöst:
- Skulle ni tro mig om jag säger att jag väntar på ett tåg.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards