Alla inlägg under maj 2008

Av Kaela - 4 maj 2008 00:30


Ja jag önskar änglar över alla mina kära bloggvänner och besökare.
Jag har avslutat kvällen med Cloin Nutleys film som gick på 4:an.

Helena Bergström var jättebra som vanligt!

Nu är ögonlocken tunga så det är dags att gå och sova.



Av Kaela - 4 maj 2008 00:23

Tack winnerhorse för det fina kycklingrecpetet jag fick.

Det ska minsann prövas.

Om någon av er andra blir nyfiken på receåtet så finns det som kommentar till min "parmalindade kyckling"

En kram till dig!

En kram till Ulla som inte tröttnar på Pixiebilder  - och tack till Camilla som också uppskattade den.

Känner mig ibland som jag är på väg att bli en riktigt töntig mormor som visar barnbarnsbilder stup i kvarten.

Tack för omdömet om dikten också Ulla.

Kram till Ulla, och camilla och till trollpackan förstås!

Av Kaela - 3 maj 2008 21:29

En liten bild på min underbara dotterdotter Pixie -

Om ni blir trötta nu- hur ska det inte bli i augusti när det kommer ytterligare ett älskat barnbarn!

Av Kaela - 3 maj 2008 21:02

anebettan tack för dina fina ord- och glad att du hittar små korn som betyder något för dig på min blogg.

Att dela med sig är det bästa jag vet!


Och trollpackan - såklart man har rätt att må bra.


kramar till er

Av Kaela - 3 maj 2008 19:03



Ensam har du vandrat som den enda i ditt slag

Du hittade en annan som var prickig: Det var jag

När jag talar tar du in varenda tanke, varje ord

Du följde mina tankar, du nickade, förstod

Min kropp som varit fängslad i många kalla år

Väcktes av din närhet. Den läkte många sår
Okänd poet

Av Kaela - 3 maj 2008 19:00



Kloka människor lär av sina misstag, visa människor lär av andras misstag
Okänd tänkare

Av Kaela - 3 maj 2008 18:58

Hellre ett jättestort EQ än ett jättehögt IQ.
Vad skall man med en massa intelligens till om man inte kan fungera socialt med andra människor? Då är det ju inget värt, ex, du kan göra jättebra beräkningar av vad det nu må vara, till ex på hur du konstruerar en bil, hus eller någon teknisk pryl. Tänk att bara kunna detta och inte kunna fungera socialt. Då är det bättre att vara lite mindre smart och ha en stor social kompetens. Det bästa kanske vore att ha mycket av både eq och iq, men lär väl inte hända.

Av Kaela - 3 maj 2008 18:37

 


Som person har jag rätt:
Att vara som jag är,
att tycka om mig själv och att förlåta mig själv.
Att säga nej, utan att känna mig självisk.

Att både känna och uttrycka ilska.
Att be om hjälp och om vänskap.

Att bli behandlad som en människa.
Att ibland vara ologisk.

Att göra misstag, och att ta ansvar för vad jag gör.
Att ändra mig.

Att säga, jag vet inte.
Att säga, jag håller inte med.

Att säga, jag förstår inte.
Att få respekt för vad jag tycker och tänker.

Att få mina behov betraktade som lika viktiga som andras.
Att berätta om mina behov för någon.

Att bedöma mitt eget beteende och ta ansvar för vad mitt uppträdande, mina känslor och tankar får för konsekvenser.

Att utvecklas, lära nytt och förändras.
Att ibland ställa krav på andra.

Att må bra fast andra mår dåligt.
författare okänd

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards