Alla inlägg under maj 2008

Av Kaela - 3 maj 2008 10:33

 

Att intressera sig för vad andra tänker och gör är ofta en mer kraftfull form av uppmuntran än beröm.

***
Ett uppmuntrande ord under ett misslyckande är värt mer än timmar av beröm efter framgång.

***
Jag är inte rädd för imorgon för jag har sett igår och jag älskar idag.

***
Alla människor är färgade. Annars skulle man inte se dem.

***
Den som aldrig känner ångest saknar något som ingen kan vara utan: fantasi.

***
Det största fel du kan göra i livet, är att vara evigt rädd för att göra ett.

***
Att fruka kärlek är att frukta livet, och de som fruktar livet är redan döda till tre delar.
***
Om du verkligen längtar efter något, ha modet att satsa allt för att uppnå det.

***
Riktiga vänner är som stjärnor... Du ser dem inte alltid, men du vet att de alltid finns där för dig.
***

Vänliga ord är små och enkla att säga, men de ekar i oändlighet
***

Vänlighet är ett språk som den stumma kan tala och den döve kan höra

Av Kaela - 3 maj 2008 10:27


Om en droppe vatten var en kram
skulle jag ge dej havet
Om ett moln var en puss
skulle jag ge dej himlen
Och om kärlek var värme
skulle jag ge dej solen
Okänd poet

Av Kaela - 3 maj 2008 09:43


 


Jag brukar ju ofta säga att vi ska försöka leva här och nu o njuta av det lilla, för de människor som fått ut mest av livet är inte de som levt ett sekel, utan de som levt varje minut. Det är ju inte det lättaste, men något som alla borde eftersträva.

Vi har ju så lätt för att gnälla på småsaker, istället för att tänka på hur bra vi har det. Kan man vara glad åt lite, har man mycket att vara glad åt. Man är ju inte fattig för att man äger lite, utan för att man saknar mycket. Om man tänker i dessa banor istället, så kanske man värderar livet på ett annat sätt!

Det är samma sak när det gäller att våga sig på något nytt. Det krävs mer mod för att ge sig iväg än för att stanna, om du tänker för länge på nästa steg kommer du att tillbringa resten av livet på ett ben. Jag menar, att om man inte trivs med sin tillvaro, så måste man försöka ta det där steget!

Av Kaela - 3 maj 2008 09:27


 


och en riktigt skön morgon önskar jag dig och dig och dig och....


Om du vill lära dig säga godmorgon på många språk- så klicka på länken.


 http://www.elite.net/~runner/jennifers/gmorning.htm

Av Kaela - 3 maj 2008 09:25


Hej Maria och tack för din kommentar.

Ja jag tror att ju flera som drömmer ju flera blir det som handlar...så nog ska vi kunna få fred på jorden.

Även om man misströstar ibland.

 Ha en härlig helg.

Kram

Av Kaela - 2 maj 2008 23:48

 


Ja hur gärna vill vi inte få leva i en värld av fred.

Varje barn över hela klotet som föds- vill leva i en värld där det är älskat och där mamma inte blir vldtagen eller pappa skjuten.

 ¨Jag säger godnatt - med npågot som var Cornelius dröm- och som vi kan drömma om och kämpa för...


Nu önskar jag mina bloggarvänner och alla besökare en god natt med vackra drömmar.....


I natt jag drömde, något som jag aldrig drömt förut...
Jag drömde det var fred på jord, och alla krig var slut.
Jag drömde om en jätte sal, där stadsmän satt i rad
Så skrev de på ett konvolut, och reste sig och sa:

"
Det finns inga soldater mer, det finns inga gevär.
Och ingen känner längre till, det ordet militär"

På gatorna gick folk omkring och drog från krog till krog.
Och alla drack varandra till, och dansade och log.


I natt jag drömde något som jag sldrig drömt förut.
Jag drömde det var fred på jord och alla krig var slut

Inatt jag drömde något som jag aldrig drömt förut
Jag drömde det var fred på jord..

Och alla krig var slut!


Av Kaela - 2 maj 2008 21:36

Det här är en sång av Afzelius som ovanligt nog är på engelska. Han skrev den till ett TV-program 1980, som handlade om krigshoten i världen.


Här följer både den engelska texten och en svensk översättning. Och vill du höra den och se videon (som också gjordes till TV-programmet) så kan du som vanligt bara klicka i rutan.


War


War - you know the thing right from your birth
War - disaster in a single word
War - a game as old as man himself
War - is not a toy upon a shelf


Do you care who's fighting whom?
Do you dare to leave your room?
Be aware - stand up and fight the war itself,
my friend


War - a question of economy
War - it's turned into an industry
War - it's you who have to pay the price
War - the buying of a people's life


Do you care who's fighting whom?
Do you dare to leave your room?
Be aware - stand up and fight the war itself,
my friend


Deep in your heart your sense of duty
and of responsibility
When someone wants to kill the beauty
and richness of a world in peace
you have to speak your mind


War - don't trust in any businessmen
War - don't trust in any armymen
War - don't trust in any government
War - just put your trust in people's strength


It is you and me, my friend,
who must bring it to an end
come along!
There's still a chance to save us all, my friend


Krig

Krig - det tycks som om det alltid funnits
Krig - katastrof i ett enda ord
Krig - ett spel lika gammalt som själva mänskligheten
Krig - allt annat än en barnkammarlek


Rör det dig om andra slåss?
Har du mod att säga ifrån?
Kom då fram!
Bekämpa själva kriget, min vän!


Krig - en fråga om ekonomi
Krig - nu har det blivit industri
Krig - men det är du som får betala
Krig - priset av en människas liv


Rör det dig om andra slåss?
Har du mod att säga ifrån?
Kom då fram!
Bekämpa själva kriget, min vän!


Men djupt i ditt hjärta känner du ditt ansvar
Djupt i ditt hjärta känner du din plikt
När du ser hur dom dödar skönheten och rikedomen
hos en värld i fred
måste du helt enkelt säga ifrån


Krig - tro inte på affärsmännen
Krig - tro inte på militären
Krig - tro inte på politikerna
utan tro bara på styrkan hos människan


Det blir du och jag, min vän
som får se till att få stopp i tid
Så kom fram!
Än är det inte för sent, min vän!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards