Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Kaela - 1 januari 2010 23:47

Tack Mattias för att du berättar att Piff har en hemsida nu:


http://www.piff.nu

 

Har vidarebefodrat den till Kent som frågade efter den!

 

http://kaela.bloggplatsen.se/2009/12/28/2338057-pappor-bildar-natverk-for-individuell-foraldraforsakring/

Av Kaela - 1 januari 2010 16:21


Ja "Läsare" man kan hoppas det- isåfall är hon ju undan den värsta kylan!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/01/01/2352329-fyraring-forsvunnen-i-malmo-under-nyarsnattens-firande/

Hon är tydligen fortfarande försvunnen - 40 poliser letar efter flickebarnet!

Fruktansvärt för hennes familj! Måtte de snart få ett bra besked!

Jag knäpper händerna.....


http://www.dn.se/nyheter/sverige/fyraaring-forsvunnen-i-malmo-1.1021255



Av Kaela - 1 januari 2010 16:16


  


Det vore inte dumt


om jag hade
fötts


som en


snöboll


Jag hade fötts


genom kramar



flugit


genom livet


landat
hos den


jag


smälter för


Kaela

Av Kaela - 1 januari 2010 15:12

Håller med varenda bokstav carl!

Så får man bara inte behandla människor!

Vi håller väl alla tummar för att inte Försäkringskassan ska få rätt när de överklagar det beslut från Länsrätten som gav Sofie rätt till sjukpenning dessa ynka fjorton dagar som det handlade om.


Fortsätt att ha det gott!


http://kaela.bloggplatsen.se/2009/12/30/2346475-forsakringskassan-anser-att-sofie-borde-anmalt-sig-till-arbetsformedlingen-morgonen-efter-det-att-hennes-19-man-gamla-son-dott/

Av Kaela - 1 januari 2010 15:10

Ja carl jag studsade när jag läste det - klokt att bara dricka mjölk och vatten - det svullnar inte hjärnan av!

Ett riktigt Gott Nytt År till dig och till hela din familj....


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/01/01/2352467-bakfull-din-hjarna-ar-kanske-lite-svullen/

Av Kaela - 1 januari 2010 14:55

  


Jag läste i en amerikansk blogg en historia som jag översatte efter bästa förmåga - just för att den talade till mig om hur vi kan använda det vi har på olika sätt.

 

Det var en gång en kung som kallade mest  till sig två av sina betrodda rådgivare och gav var och en av dem en dl vete, och säger till  dem var och en: "Jag ger mig iväg  på en lång resa - Jag vill att du att bevara dessa åt mig tills jag kommer tillbaka. "

 En av  rådgivarna beställde genast den största och mest säkraste låda han kunde hitta, i vilken han omsorgsfullt placerade  vetet, och sedan låste han med en speciell guldnyckel som han hela tiden hade på sig.

 

 Den andra rådgivaren  sådde ut vetet på en åker som han köpte. När kungen återvände, kunde denne rådgivare  hälsa honom med ett nybakat saftigt bröd och visa honom ett vackert växande, gyllene fält, men den första rådgivaren hade bara det vete som han förvarat i lådan hela tiden att överräcka.

Av Kaela - 1 januari 2010 11:59

Du som var på fest igår och kanske tittade för djupt i det bubblande glaset eller till och med fyllde det med något starkare....du mår kanske  inte så bra idag.

Kanske kan det vara intressant att kolla diskussionen mellan alkoholöverläkaren och vinkännaren Johan Liljenberg, skolöverläkaren Sophie Ekman och regissören och författaren Henry Bronett.


Bland annat säger Johan Liljenberg att "hjärnan nog blir lite svullen"! Brrr..låter otcäkt tycker jag.

Kan det vara så att Henry Bronett ger det bästa rådet mot bakfylla:"hur man undviker att bli bakfull: Jo, att man tar ett glas vatten - inte före, inte efter utan i stället för."


Läs deras diskussion här:

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1831210/hjarnan-blir-lite-svullen


Av Kaela - 1 januari 2010 11:47

  


Gillar du naturliga blomkrukor men irriteras över att de missfärgas bland annat av kalken i vattnet du vattnar blommorna med.

Gå över dina lerblomkrukor med möbelpolityr och de blir fina igen.



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards