Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Kaela - 17 januari 2010 22:03

Att läsa om hur hälsoriskerna på Haiti ökar för de små barnen därför att det saknas vatten och det saknas toaletter.

Barn under fem år är de mest utsatta.

Ett barn kan få livshotande diarreér när deras modersmjölksersättning blandas till på förorenat vatten - det enda som står till buds.

Behoven är gigantiska och vi kan kanske hjälpa ett barn eller två genom att skicka den peng vi kan avstå.


http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/haelsoriskerna-foer-smaa-barn-paa-haiti-oekar-drastiskt-362494

Av Kaela - 17 januari 2010 20:11

Ja kristina - kloka ord ska vandra och nå många - så lägg det i din samling för visdomsord.

Kram


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/01/16/2416679-dagens-kloka-ord/

Av Kaela - 17 januari 2010 14:18

  

 

 

Jag bär på en sång
den spränger alla gränser
en sång om lycka
given alla folk
Jag ber i min bön
att alla krig ska sluta
min längtan är stark
- få vara Livets tolk

 

Jag bär på en dröm
att alla ska bli vänner
att ingen längre
hatar och förstör
Jag ber i min bön
- så barnslig kan den tyckas
att inte en själ
av svält och armod dör

 

Jag bär på en sång
i djupet av mitt hjärta
att bara goda
tankar ska bestå
- att allt som är gott
ska sprida sig på jorden
föröka sig snabbt
och himmelriket nå

Birger Franzen

Av Kaela - 17 januari 2010 11:21

  

Det finns ett gammalt ordspråk som säger "Man ser inte skogen för bara trän"

Jag undrar om inte det ofta beskriver vår situation.

Vi har hela skogen-allt det vackra levande växande- fågelsången, stillheten och den mjuka mossan som tar emot våra steg.

Men vi stirrar oss blinda på det som hindrar oss att se vad vi har!

 

De sista åren har jag försökt träna mig i att  se och stanna upp i det som händer i vardagen, de små sakerna.

Just idag är jag så glad att jag har en ledig dag - att jag har familj och underbara vänner som betyder så mycket.

Att jag får vara frisk.

Att jag har pengar så det räcker till mat och hus.

Att jag är född i ett land där det är fred.

Varje dag i mitt  liv - är mitt liv.

Inte ska jag förmörka mina dagar genom att klaga och oroa mig


Jag har bestämt mig för att välja glädje i stället för att fastna i gnälltanketräsket.

Oftast lyckas jag...men det händer ju att man slinter med foten - och hör sig själv klaga över något....

 

Jag vill ta tillvara på allt  - som jag inte alltid ser - men som finns där!
Varje dag har en guldkant...en blommas doft...ett efterlängtat mail,brev eller telefonsamtal, doften av morgonkaffet, en liten unge i Konsumkön som ler mot mig....
Allt detta vill jag fokusera på - så jag kan njuta!
Njuta av livet...jag går ju den här vägen bara en enda gång....
Och jag har börjat lära mig  - att även då jag  har det arbetsamt, jobbigt eller sorgset kan jag  försöka välja bra tankar!
Ingenting blir bättre av att sänka sig ytterligare, eller försvaga sig ännu mer.
Och negativa tankar är otroligt effektiva sänken.
Våra tankar är mycket kraftfulla, och påverkar hela våra liv.
Till var och en av er - mina underbara bloggvänner och andra vänner - tillfälliga besökare - ja alla : Jag är så glad att jag fick träffa dig!
Tack för att du är du!
Av Kaela - 17 januari 2010 11:17

Tack för förslag på andra webbläsare Jonas.

Jag hade faktiskt inte en aning om vilka som fanns....


Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/01/17/2418829-tysk-varning-till-surfare-for-att-anvanda-internet-explorer-som-webblasare/

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards