Direktlänk till inlägg 2 januari 2013

Några rader på ett kort kan göra under

Av Kaela - 2 januari 2013 14:45

    



Första dagen på jobbet efter många dagars ledighet.

En intensiv och underbar julhelg med barn och barnbarn - enda molnet på glädjens himmel var att min fina man drabbats av både förkylning och ryggskott.

(Tomten behövde inte låtsas för att se gammal och krokig ut i alla fall)

Inget ont som inte har något gott med sig.


När tystnaden spred sig och alla lakan och dukar låg tvättade och rena och huset var tyst och rent igen - ja då var det min tur att ta över dunderförkylningen.

Som tyvärr gått till lunginflammation.

Så på darriga ben och med pencillin som inte riktigt hunnit börja verka gick jag till jobbet idag.

Lite moloken och neråt.


Men när jag öppnade postlådan och hittade ett underbart fint och gulligt kort från en frivillig - då blev stegen genast lättare trots orkeslösheten.

Så här stod det: Du är en stjärna. Du är navet som sprider ut hjälpen till den som behöver här i stan.

Utan dig vet ju inte vi var behovet finns!

Undertecknat med  "En av dina frivilliga"


Så underbara rader som spred värme i både hjärta, knopp och kropp.

Och gav kraft att orka idag!


Och så vackert kort att jag önskar jag haft en sån där fin ny telefon med bra kamera som jag kunnat fota det med så ni fick se det.

En flicka som sitter i en stjärna och strör ut en massa stjärnor med ett litet spö som hon håller i handen.

Men ni får tänka er istället!


Sååå glad att känna - just idag - att någon tänkt på mig och visar att hon/han gillar!

Ska försöka själv att bli bättre på att skicka ett vänskapskort när jag känner att jag borde ...och alltför ofta låter tiden springa ifrån mig.

Det blir ett sent nyårslöfte från mig!

När jag verkligen känner hur vägen ljusnar av en tanke som blivit papper och ligger i min hand!


 
 
susanne

susanne

2 januari 2013 15:36

God fortsättning fina Kaela!
Synd att du blivit sjuk men hoppas verkligen att du snart blir frisk
har tänkt mycket och förstår att du verkligen gör skillnad.
Du har ett hjärta av guld som räcker till så många. Även till mig som är din bloggvän.
Krya på dig och du finns i mina tankar.
Kramar om dig!
Susanne

http://margitohlsson.blogg.se

Kaela

2 januari 2013 19:04

Så ljuvligt att få finnas i någons tankar Susanne!
Det är en större styrka än vad ett kärnkraftverk har möjlighet att alstra!
Klart jag blir frisk med så underbara människor som du och kortskrivaren!

Kramar om dig varmt - finns också i mina tankar:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards