Alla inlägg den 2 januari 2013

Av Kaela - 2 januari 2013 15:24

Ännu gladare blev jag när jag gjorde ett kort besök på Dagens Nyheters sida och får läsa om Conny som sprang rakt mot tåge, vilt viftandet för att stoppa det så det inte skulle hända en olycka på grund av att banvallen rasat.

En riktig hjäte.
Jag gillar hjätar - som bryr sig så mycket om andra att de nästan glömmer sig själva.

Och hjältar tar risker. Vilket Conny verkligen gjorde..

Många tågresenärer är förhoppningsvis glada och tacksamma för Connys mod och omsorg


Läs artikeln här



Av Kaela - 2 januari 2013 14:45

    



Första dagen på jobbet efter många dagars ledighet.

En intensiv och underbar julhelg med barn och barnbarn - enda molnet på glädjens himmel var att min fina man drabbats av både förkylning och ryggskott.

(Tomten behövde inte låtsas för att se gammal och krokig ut i alla fall)

Inget ont som inte har något gott med sig.


När tystnaden spred sig och alla lakan och dukar låg tvättade och rena och huset var tyst och rent igen - ja då var det min tur att ta över dunderförkylningen.

Som tyvärr gått till lunginflammation.

Så på darriga ben och med pencillin som inte riktigt hunnit börja verka gick jag till jobbet idag.

Lite moloken och neråt.


Men när jag öppnade postlådan och hittade ett underbart fint och gulligt kort från en frivillig - då blev stegen genast lättare trots orkeslösheten.

Så här stod det: Du är en stjärna. Du är navet som sprider ut hjälpen till den som behöver här i stan.

Utan dig vet ju inte vi var behovet finns!

Undertecknat med  "En av dina frivilliga"


Så underbara rader som spred värme i både hjärta, knopp och kropp.

Och gav kraft att orka idag!


Och så vackert kort att jag önskar jag haft en sån där fin ny telefon med bra kamera som jag kunnat fota det med så ni fick se det.

En flicka som sitter i en stjärna och strör ut en massa stjärnor med ett litet spö som hon håller i handen.

Men ni får tänka er istället!


Sååå glad att känna - just idag - att någon tänkt på mig och visar att hon/han gillar!

Ska försöka själv att bli bättre på att skicka ett vänskapskort när jag känner att jag borde ...och alltför ofta låter tiden springa ifrån mig.

Det blir ett sent nyårslöfte från mig!

När jag verkligen känner hur vägen ljusnar av en tanke som blivit papper och ligger i min hand!


Av Kaela - 2 januari 2013 05:51

 Idag är det 2 januari och Svea har namnsdag!


Jag gratulerar!


 


10 954 kvinnor i vårt land heter Svea.

Dessutom bär 3 personer namnet som efternamn.

Svea är ett svenskt namn som sedan 1600-talet använt som en poetisk personifiering av Sverige, Moder Svea, Svea rike.

Esaias Tegnér har dessutom skrivit en dikt som heter Svea.
Ett ode till Svea rike kan man säga.



Av Kaela - 2 januari 2013 05:42

    


Skriv oförätterna i lösan sand och hugg in de vänliga handlingarna i marmor.

Franskt ordspråk

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards