Alla inlägg den 12 mars 2013

Av Kaela - 12 mars 2013 18:30

Ensamhet kan vara två helt olika saker...och kanske en del därimellan.


 




Den ofrivilliga ensamheten som jag stöter på varje dag i mitt arbete- den har vassa taggar- gör ont och fördunklar dagarna- gör verkligheten overklig och tar bort all känsla av att höra till.

Men själv behöver jag ensamhet som andra behöver sällskap, kan man säga.

Ensamhet för att låta tankar och känslor vandra fritt, ensamhet för att förstå och acceptera livets mystiska irrvägar.

Ensamhet för att låta hjärna och hjärta vila.
Men den är självvald och ofta kort eftersom vi har många vuxna barn - och många vänner -) vilket gör de där dagarna när vi kan gå och påta lite var på sitt håll och så mötas över mat eller en kopp kaffe- byta lite tankar, sällsynta.


När jag möter den ofrivilliga och inte valda ensamheten blir jag så otroligt djupt berörd.

Och så tacksam för det jag har.

En underbar man, friska barn, goda vänner och bloggvänner...och sist nämnt men verkligen inte minst - min tro på Gud som bär även genom de svåra dagarna!

Av Kaela - 12 mars 2013 05:30

 



Skalet måste gå sönder innan fågeln kan flyga.


Alfred Tennyson

Av Kaela - 12 mars 2013 05:15

Idag är det tisdagen 12 mars och Viktoria har namnsdag!


Jag gratulerar!


    


Förutom kronprinsessan Viktoria finns det i Sverige  41 325 kvinnor som har förnamnet Viktoria. Av dessa har 5 170 namnet Viktoria som tilltalsnamn.

Viktoria är ett latinskt namn som betyder segrarinna.

Har funnits i Sverige sedan 1669


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards