Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Kaela - 6 januari 2014 17:04

 



All världens mörker kan inte släcka skenet från ett enda ljus.


 Franciskus av Assisi

Av Kaela - 6 januari 2014 15:14

 

Jag brinner för att upptäcka guldkornen i vardagen.


Du vet, de där små händelserna som blir stora saker varje dag.

Jag vet inte vad som är guldkorn för dig - men jag har upptäckt att varje dag har många gyllene stunder.


Morgonduschen-som gör mig redo för den nya dagen med sitt varma vatten och den goda doften från tvålen.

Det stora badlakanet jag sveper in mig i efteråt....


Ett annat av dagens första guldkorn för mig är kaffet vid frukosten.

Jag njuter med både kropp och själ.

En bra början på en bra dag.


Lönnen på baksidan av vårt hus som på hösten fullständigt brinner av färger lockar fram både glädje och vemod, även nu när den när den står bar.


Möten mellan människor - såna där man verkligen vågar mötas är en riktig höjdare och jag är lycklig nog att ha arbetsdagar som är fulla med möten.

Det gäller att se till att det blir ett möte - och inte bara att man ses.

En liten unge som ler mot mig från sin vagn i snabbköpskön kan få mig att bli så hjärtinnerligt glad.

Ett vänligt hej av grannen.....

Ett telefonsamtal...ett sms...


Ja faktiskt så är varje dag full av små guldkorn - om vi bara ser dem!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards