Alla inlägg den 19 januari 2014

Av Kaela - 19 januari 2014 13:27

 





Vad får det kosta att rädda en människa på glid?

Vad tjänar vi på att rädda en individ?

Och inte minst  - vad kostar det att låta bli?


Nu talar jag i pengar eftersom det är det som politiker bäst förstår.

I livskvalitée för den unika människan som får ett meningsfullt liv om man kan hindra ett livslångt lidande i droger, utanförskap och kanske kriminalitet är det en skyhög vinst!


Jag vet att det finns uträkningar (även om alla måste bli till viss del teoretiska) på vad det kostar om det går snett för en ung människa och den hamnar i detta.


Summan är svindlande hög.


Så varför satsar vi inte mera på förebyggande insatser?


Är det för att vinsten ligger så långt fram i tiden?
Eller att det till vissa delar är oklart hur stor den blir?

För inte kan det väl vara så att vi bara "håller tummarna" för att det ska lösa sig av sig självt när vi ser att en ung människa är på väg att tappa fotfästet?







Av Kaela - 19 januari 2014 09:25

Stroke är inget vi längtar efter att läsa om.

Men - vi behöver kunskap!


För att på rätt sätt ta hand om oss själva och varandra.

För det behöver vi lära känna Mr Stroke innan vi själva eller någon i vår omgivning drabbas av ett oväntat och ovälkommet besök.



Av Kaela - 19 januari 2014 07:45

 




Tänk så skönt att bli lite äldre och börja förstå vad som är viktigt här i livet
Jag har ofta stått i frontzonen och
slitit mina händer blodiga mot omöjlighetens alla murar.


Nu har jag lärt mig när jag ska lägga ner och när det är värt att kämpa.
Jag kan njuta och jag kan säga nej
Jag vågar stå för den jag är och tackar för åren som gav mig
den insikten.......

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards