Alla inlägg den 22 november 2014

Av Kaela - 22 november 2014 20:19

i den lilla etta som sks vara vårt hem i tre månader har vi landat i soffan- jättetrötta eftet 12 timmars flyttjobb! Lite återstår imotgon, men innan dess ska vi discha och sova! Önskar alla er finaste bloggvänner och besökare! Imorgon fåt vi alla en sprillans ny dag! Låt oss ta hand om den!!

Av Kaela - 22 november 2014 15:07

 



Mitt i brinnande flytt.

Händerna upptagna av tusen göromål...men tankarna vandrar.

Väggarna gapar tomma.

Medan jag tömde garderober och linneskåp med mera så kom uttrycket "lik i garderoben" till mig.


Och jag tänkte att den personliga integriteten och hemfridsrätten på något sätt är försvunnen idag.

I en tid när vi kan slå upp vilken medmänniska som helst och läsa om den på Google.


De som mer än oss andra får pröva på detta är förstås den som ägnar sig åt politik och gör det så bra att de får en framstående position.

De får verkligen veta av att de lever.

Varenda söm, varenda garderob synas - och får media tag i något som skulle kunna vara misskrediterande - ja då går drevet.


Jag är helt säker på att det var betydligt lättare att vara statsminsiter till exempel på Tage Erlanders tid.

Minns min mormor som förtrytsamt uttryckte sig över att någon fotograf hade smugit i buskarna i något sammanhang runt Tage.


Jag är säker på att hon inte var ensam om det.


Vi tror gärna att dåtidens människor var lite mera lättlurade än vad vi anser oss vara idag.


Men det undrar jag verkligen om det är så.

Idag är folket som tjuren med nosring.

Media skriker och folk tittar och buar.

Utan eftertanke.


Inte utan att vi behöver lära oss lite av den gamla tidens sätt att våra reflektera, även om man bara är en liten gräsrot.

Av Kaela - 22 november 2014 12:11

 


Idag är det lördagen 22 november och Cecilia och Sissela har namnsdag!


Jag gratulerar!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards