Alla inlägg den 15 augusti 2015

Av Kaela - 15 augusti 2015 23:01

Var DU än är och hur du än har fdet är jag övertygad om att det finns någon som älskar DIG! Önskar DIG en god natt!!!! Och så citatet: "Ge utdet du har. För någon kan det vara allt som behövs för att orka ta ett steg till!" Sagt av Joseph Helny

Av Kaela - 15 augusti 2015 20:49

Klockan är snudd på 21.00 när de små underbara trollungarna få för sig att bada

Av Kaela - 15 augusti 2015 20:00

MedabN mamma och pappa springer Midnattsloppet gör mormor och morfar sitt bästa för att ta handom barnbarnen

Av Kaela - 15 augusti 2015 14:55

 

Bild Peter Holgersson

Just nu springer min man Stadsloppet - en mil.

Och jag sitter här och är lite nervös.

Inte för att han inte ska vinna- men för skador.


jag som aldrig springer - men ofta promenerar - hur kan det vara möjligt att så många i familjen är "springare"?

Av Kaela - 15 augusti 2015 09:05

 




Så underbart att sova tills man vaknar!

Det firade jag med en kortare promenad i den underbara Folkparken som är vår närmaste granne.

Världen är liksom rentvättad efter natten.
Skönheten därute tog nästan andan ur mig.
Som vanligt tidiga morgnar hade jag bara sällskap av en och annan hundrastare,och av en man som samlade tomflaskor.

Han hittade mycket idag.
Det är ju augustifest i stan och vädret kunde inte vara bättre, så folk är ute vid de flesta timmar på dygnet!
Vi somnade till de rumänska arbetarnas snyftande hemlandstoner på dragspel.
De bor i en gammal skola just utanför vårt fönster medan de bygger här.

Börjar jag bli gammal - eller - men för kanske första gången i mitt liv tyckte jag att dragspelsmusik var vackert.


Idag har Stella namnsdag. Och så heter min sondotter som just blivit storasyster till lilla Ellen.
Imorgon ska jag träffa henne och fö5r första gången få hålla Ellen i famnen.
Ikväll ska jag och mannen i mitt liv vara barnvakter till dotterns två underbara juveler medan deras föräldrar springer Midnattsloppet i Stockholm.
Ser fram mot båda delarna med stor förväntan.

Önskar DIG en helg som du ser fram emot.
Med möten med nära och kära - och tid att vara människa!


Och så citatet:



"Uppriktighet är inte att säga det man tänker utan att mena det man säger. "

Hypolite de Livry

Av Kaela - 15 augusti 2015 09:00


 


Stella och Estelle - idag är det er dag den 15 augusti har hni namnsdag!

Grattis!


Och du som fyller år idag - ett stort grattis också till dig!

Solen lyser över er firardag!
Ha en härlig sådan!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards