Alla inlägg den 21 augusti 2015

Av Kaela - 21 augusti 2015 22:36

 




En härlig fredagskväll med en middag utan stress.

Lite senare än vanligt.

Mysigt och gott att sitta där och småprata med varandra vid veckans slut.


Nu är jag färdig för idag och kryper isäng.


Önskar DIG en avslutning som känns mjuk och varm av denna fredag!


Sov gott och dröm hoppfullt!


Och så - förstås - citatet!


"Sluta aldrig önska, sluta aldrig be, sluta aldrig hoppas, under kan ju ske."


Okänd tänkare - i vilket fall för mig

Av Kaela - 21 augusti 2015 18:36

 



Jag tycker mycket om ordet farväl.


Hej och adjö - det känns lite futtigt.


Idag har jag skilts från en ljuvlig tjet som funnits hos oss som frivillig i två år och förgyllt och snudd på förtrollat med sitt skratt och sina smilgropar.


Imorgon reser hon.
För att arbeta i Afrika med föräldralösa barn på ett barnhem.
Mitt hjärta gråter när hon åker - med tanke på alla gamla vänner i vars liv hon dragit in solsken och friska fläktar,omtanke och ömhet.

Och som nu får avstå henne och detta.


Nu tar hon steget fullt ut oi frivilligheten ch blir volontär för ett år.

Långr hemifrån....

 Hon kom in och skulle ge en hej-då kram!

Men jag sa - jag ger dig en FAR VÄL kram istället.
Farväl...far väl...och var rädd om dig!

Av Kaela - 21 augusti 2015 06:13

 


Visst är det lite jobbigt att vakna till väckarklockan.

Den sliter en ur sömnen - och ibland mitt i en dröm.

Men att komma upp och se solen över hustaken - det är en gåva.


En ny dag på jobbet för mig.

Det ser jag alltid fram emot.

Jag är så prioriterad att jag älskar mitt jobb.

Alla delar av det.
Även pappersjobbet.
Det som alltid också måste göras och ibland kan k'nnas lite torrt och tråkigt.

Men sedan jag började ställa min mobil på 45 minuter när jag börjar med det - och ta 3-4 minuter när jag sträcker på mig, kanske dricker ett glas vatten.
Går runt i lokalen - så har även det blivit roligt.
Och inte alls lika betungande som när jag satt med stressen som en piska för att hinna.

Det märkliga är att jag hinner mera när jag tardessa små pauser!


Idag ska jag göra en härlig dag!

Gör det DU också!!


Och så citatet:

"Vet du vad som är konstigt? Dag för dag verkar ingenting förändras. Men ganska snart är ändå allting annorlunda."
Bill Wattson




Av Kaela - 21 augusti 2015 06:07


 


Jon och Jonna - en blomma till er och ett stort grattis idag - för ni har  namnsdag!


Och till dig som firar att du blivit ett år äldre idag. Varmt grattis!


Ha en dag att minnas!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards