Direktlänk till inlägg 10 maj 2016

Vädret - det är ett viktigt samtalsämne

Av Kaela - 10 maj 2016 05:58

       



Även denna morgon färgar solen grannhusets fönster i guld!

Otroligt med så många fina dagar.

Åtminstone för oss som inte är lantbrukare.

De vill förstås ha regn nu för att sådden ska bli vattnad.


 Det skämtas ofta om vår förkärlek att prata om vädret i Sverige,  men det är faktiskt väldigt naturligt, eftersom till skillnad från många andra länder med mer jämnt klimat har vi ju verkligen orsak att diskutera vädret.
Och just sol och sommar får oss ju nästan lyriska.

Undra på det efter snålblåst och vinterväder.


Blev tvungen att göra ett uppehåll här för att leta upp Tomas Sjödins bok: "Jag lutar åt Gud"...han skriver:

"Det finns viktigare ting att tala om än väder och vind, säger folk, och så pratar de om datorer som hängt sig och om konstiga tv-program som ingen gillar men alla verkar se. Jag tycker att vi borde prata mer om vädret. Och om allt annat som står utom vår förmåga att påverka. Vädret styrs inte av våra önskningar och liknar därmed själva livet."


Säkert kommer han sanningen nära där,Tomas.... det oväntade...det vi har att rätta oss efter...kanske är det just därför vi faschineras av vädret och gör det till ett av våra mesta samtalsämnen.

Och just nu njuter vi varje strålande solskensdag som en förunderlig gåva - just därför att vi inte vet om det regnar imorgon.


Mer eller mindre påverkas vi ju också av vädret.
Många mår rentr fysiskt bättre i sol och värme än i snålblåst och regn....så låt oss njuta idag!

Ta hand om DIN dag - den är verkligen en förunderlig gåva!


Här kommer morgonens citat:


"Jag önskar att jag kunde visa dig, när du är ensam eller i mörker, det magnifika ljuset av ditt innersta väsen."
Hafez



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards