Direktlänk till inlägg 16 december 2017

Dagens grattis med mera - lördagen 16 december

Av Kaela - 16 december 2017 09:00

 



Temperaturen i Norrköping i dag är nollgradig, det blåser en ganska stilla vind. Ingen nederbörd.

Assar har namnsdag och jag gratulerar varmt och önskar er en riktigt fin firardag.

Lika varmt gratulerar jag DIG som har födelsedag idag - och önskar också DIG en riktigt fin firardag!

Det finns inget särskilt tema idag - men vi kan alltid tänka att dagens tema varje dag är tacklsamhet för att vi får en dag till!


Assar är ett namn med nordiskt ursprung med betydelsen "den som svarar"
. Flertalet med namnet Assar är födda på 1930- och 1940-talen.
Sedan början på 1990-talet har dock namnet åter fått en viss uppgång, men namnet är totalt sett fortfarande ovanligt som tilltalsnamn.
I Sverige finns det idag 2 371 män med namnet Assar som förnamn. 21 personer bär namnet som efternamn.

Medelåldern förår. namnbärarna är 43 år!

 
 
Ms. W

Ms. W

16 december 2017 11:22

Idag var det 113 år sedan min mormor föddes. Men hon lämnade jordelivet för nästan 31 1/2 år sedan.

Vet inte om jag blir ensam eller inte i jul. Men jag har sedan en del att förbereda den närmaste tiden då jag planerar att åka till Australien om några månader.

Trevlig helg!

http://mywordsandimages.bloggplatsen.se

Kaela

16 december 2017 19:29

Härligt!
Australien, vilket äventyr!
Det önskar jag dig verkligen med all mitt hjärta.
Hoppas du inte är helt ensam i jul!
En fin helg till dig!

 
Ms. W

Ms. W

17 december 2017 09:56

Blir faktiskt min tredje resa till Australien då. Bodde hos en brevvän i Redcliffe (cirka 4 mil från Brisbane) i mars 1980 och en rundresa med svensk reseledare i februari/mars 1995). Denna blir till viss del lik rundresan, men också en hel del nytt. 1995 blev det också 2 dagar i Bangkok på resan ner och 2 dagar i Singapore på resan hem. Började i Sydney. Nu flyger jag via Doha i båda riktningarna, börjar sedan i Perth (inte varit där) och avslutar i Sydney.

Ha en riktigt fin söndag!

http://mywordsandimages.bloggplatsen.se

Kaela

17 december 2017 13:23

Det låter verkligen riktigt spännande.
Australien är en plats jag inte varit på.
Men gärna skulle - någon gång!
Jag hade en period då jag läste mycket om och från Australien.

Nu ska jag snart till Söderköping för konsert i ST Laurenti kyrka tillsammans med vänner från Söderköping, och sedan fika hemma hos dem!

Ha en skön söndagseftermiddaG!

 
Ingen bild

Ms. W

17 december 2017 13:56

Tror att mitt intresse för Australien började i och med att jag köpte 2 undulater av en pojke i klassen. Var nog 12-13 eller så. Skulle dröja till början av mars 1995 innan jag fick se några flockar i vilt tillstånd!

Har ju gått en del bra serier från Australien också.

Har inget visum än, men när jag fyllt i ett underlag, hjälper reseföretaget med resten. Har ju aldrig gjort nåt kriminellt, inte ens snattat i nån affär...

Googlat på kyrkan. Ser vacker ut!

Ha en riktigt fin söndagseftermiddag, du också.

Kaela

17 december 2017 15:54

Ja Australien är ju stennoga-
Och det är väll bra.
Men jag tror inte de tar emot en enda flykting.
Mindre bra!
Deras förfäder kom ju dit på fångkärror.
Ja det är en vacker kyrka.
Gammal!

Skön söndagskväll till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards