Direktlänk till inlägg 26 april 2014

Vad störs vi mest av från våra grannar?

Av Kaela - 26 april 2014 07:09

 



Finns det någonting som vi blir så störda av som grannar?

Knappast tror jag.

Sveriges Bostadsrättscentrum, SCB har satt ihop en lista, som Dagens Nyheter publicerat -  över vad vi oftast klagar på.

Det som slår mig när jag läser listan är att en del av det vi störs av måste anses som vanliga ljud från människor.

Skrikande och lekande barn till exempel.Istället för att bli störd kan man ju låta ljuden från de små människorna glädjas över att de har kul - och kanske låta deras glada röster locka fram minnena från då - en gång....

Barn leker och de skriker.....

Tänk om vi istället för att bli störda försökte inse att många människor på ett litet område måste höras.


Här är listan:

 Oreda i trappuppgång med cyklar och barnvagnar som står i vägen.


 Någon som pratar högt i mobilen på balkongen.


 Medlemmar som skolkar på städdagen.


Katter som kissar i sandlådan.


Skällande hundar.


Hög musik.


Klampande ljud i trappuppgång.


Fulla grannar.


Pensionärer som hör dåligt med teven på högsta volym.


Skrikande och lekande barn.

 
 
Ingen bild

Sanna

26 april 2014 08:16

Jag stör mig väldigt lite på grannarna.
Det som stör mig är bråk - och då har jag ringt polis eller gått och ringt på och frågat vad som händer (beror på hur bråket verkar och om jag känner jag kan hantera det eller inte).
Grannar som tror de äger allt och bara tar för sig i tvättstugan och av andras saker kan vara riktigt irriterande också - men som tur är har jag inte behövt möta det så mycket.
Annars får glada ljud vara höga - även kvällstid jag somnar eller somnar om när jag märker att det är goda ljud.
Passar på att önska en trevlig helg
kram

Kaela

26 april 2014 14:22

Livets ljud stör inte - eller borde inte störa....håller helt med dig Sanna!
Precis som du säger är tvättstugeproblem kanske bland de värsta - där någon inte samarbetar.

Ha en riktigt skön helg.

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards