Alla inlägg den 10 april 2014

Av Kaela - 10 april 2014 21:54

Ikväll är det också en diktare som får lånsa sina ord till mitt godnatt: Sara Högendahl


 


När du ska sova står världen stilla
Då dina ögonlock sluts tänds stjärnorna
När din suck av frid når mina öron tystnar fåglarna
Då du somnar ställer livet om sig till en ny epok
för dig, för mig, för alla andra


Sov gott och var beredd på att den dag du vaknar till imorgon aldrig har funnits förr.


 

Av Kaela - 10 april 2014 05:43


     


   Jag brukar fråga mig om det är rädsla eller lust som styr min känsla, mitt beteende och mina beslut. Det kan vara svårt att upptäcka om jag inte ger mig tid att reflektera.


Men tillåter jag mig bara att lyssna på mitt hjärta så inser jag inom kort hur det förhåller sig.

Insikten ger mig möjlighet att förändra -  om det nu är så att jag upptäcker att mitt val är styrt av rädsla.

Det är bara våra kärleksstyrda val som gör oss till de människor vi vill vara.

Skillnaden är att när vi styrs av rädslor så flyr vi ifrån något och när vi styrs av lust söker vi oss till något.

Det finns inget farligare än rädsla.

Låter vi rädslan styra våra val, då blir aldrig vårt liv vad vi drömmer om.


Kärlek är omtanke - inte bara om andra - utan även om mig själv.


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards