Alla inlägg den 9 april 2014

Av Kaela - 9 april 2014 18:49

 

Bilden lånad av Elisabet - en arbetskompis



Varje människa jag möter är utsänd för att lära mig något, ge mig något eller bara förgylla min dag!

Av Kaela - 9 april 2014 18:05

Den sista plats man förväntar sig att en utrikesfödd person ska behöva kränkas när han eller ber om hjälp är ju Röda Korset.

Ändå var det just det som hände Daban Ibrahim när han gick dit för att få hjälp till sin familj som hamnat i svårigheter.

Givetvis förstår ju alla att Röda Korset inte står för den attityden - men tråkigt att det fanns en medarbetare som gjorde det.

Fanns - för personen har lämnat sin position.


Läs artikeln i Aftonbladet

Av Kaela - 9 april 2014 10:30

    



Kanske måste vi leva
nära gränsen till det omöjliga

om nya drömmar ska födas
nya tankar springa fram


måhända måste vi lämna
det givna - det förutsägbara

så att livet blir ett torg

där människor kan mötas


utan det förflutnas
gråa skuggor
över sina ansikten


och framtiden ta emot oss
bara några andetag bort


Kaela



 

Av Kaela - 9 april 2014 06:03

    


Min lilla sondotter Stella blir nog något med grammatik.

Hon är just tre år fyllda - och mycket noga med språket.


Häromdagen sa hennes mamma: "Han tog upp hans boll" - vilket gjorde Stella mycket upprörd...och hon sa: nej. mamma nej...inte hans-sin heter det

Av Kaela - 9 april 2014 05:58

 


Idag är det onsdagen 9 april och Otto och Ottilia har namnsdag!



Jag gratulerar!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards