Alla inlägg den 7 december 2017

Av Kaela - 7 december 2017 20:16

     





I det mörkaste mörkret

 

i den djupaste skuggan
blir tankarna klara

störs inte av 
dagens vita ljus

där möter jag
ett fridstecken
fyllt av ömhet

ett livstecken
skrivet av den

som inte blundar
för armod och nöd

där lär jag mig

på nytt

att sjunga

- trots allt....

 

Kaela

 

Av Kaela - 7 december 2017 09:26

 

 

 

 

Det finns få saker som binder och hindrar oss människor så mycket som rädsla.

Jag tror att vi alla är överens om det.

Ofta är det ju så att det vi är rädda för inte alls är så farligt som vi tror.


Jag tror vi måste möta vår rädsla för att bli fria.

Vi måste våga se den i ögonen och tala om för den att det är jag och inte du, Rädslan, som ska vara herre i mitt liv.


Redan när vi bestämmer oss för detta har vi återtagit en del av vår frihet.


Jag vill vara fri - därför försöker jag vara vaksam om jag känner mig hindrad - så det inte är rädslan som ställer sig ivägen och nygger murar.


Om jag upptäcker att det är det tar jag upp kampen.


Ibland blir jag rädd för att förlora dem jag älskar.

Det kan nästan få mig att hålla igen kärleken en bit.


Men jag vill var fri att fortsätta älska - fortsätta våga knyta an till människor utan att jag vet om de kommer att finnas kvar på jorden i morgon.
Jag vill vara fri att möta det som kommer, både omständigheter och människor.


Jag viill vara fri att vara den jag är.


Om det ska vara möjligt gäller det att bekämpa rädslan.

Den är faktiskt en rånare, en stortjuv, en bov.

Den borde sättas inom galler för att den försöker sätta människor inhnanför galler av rädsla.


 
Jag tror det allra bästa faktiskt  är att utmana det jag är mest rädd för -  utmana min rädsla.


Pröva du också!


Välj ut något som du verkligen skulle vilja göra, men inte gör för att du är rädd för att misslyckas.


Kanske går det inte helt bra första gången.

Gör om det!

Till sist står du där som vinnare och kan göra slut med rädslan!

Den är ingen vidare kompis!

Av Kaela - 7 december 2017 06:52

 

 

 

Inte det bästa vädret Norrköping visar idag!

Men glädjen över att min "Skånedotter" kommer hem för ett par dagar kan inte ens regnet skölja bort!

Hon ska vara med sin livskamrats familj i jul, därför kommer hon hem ett par dagar nu istället.


Hoppas DU också har något att se fram emot idag!

Det behöver vi alltid ha!

Inte alltid så stora saker.

Men något roligt som vi kan glädjas åt behöver varje dag innehålla.

En god vän till mig sa en gång: "Jag planterar små överraskningar till mig själv här och där under dagen som väntar - det ger mig förväntan, och det är den bästa känsla jag vet"


Livsvisdom, eller hur!

Förväntan är ju verkligen en underbar känsla och visst vill vi få leva i den så mycket det bara går!


Önskar ljus och glädje över DIN torsdag!


Av Kaela - 7 december 2017 05:55

 


Idag regnar det i Norrköping och ska göra så mer eller mindre hela dagen...det är + 3 grader och lite blåsigt.
Torsdag 7 December är det idag och Angela och Angelika har namnsdag och jag gratulerar varmt er som bär något av de vackra namnen. Du som fyller år idag gratuleras lika varmt!
Gör en fin firardag!

Dagens tema är:
*Internationella dagen för civil luftfart

 

Angela är en italiensk form bildat av det latinska ordet 'angelus' sombetyder budbärare, ängel. Det kan också vara en kortform av Angelika. Namnet har funnits i  i Sverige  från år 1868. Namnet var som populärast under 1960- och 1970-talen.
Det finns 4 061 kvinnor i vårt land som heter Angela. 
Dessutom 1 man.
Medelåldern för de kvinnor som bär namnet är 41 år.


Angelica är ett kvinnonamn, av latinets angelica - den änglalika. Angelica betyder alltså änglalik.
På romartiden så var det ett grekiskt/latinskt namn som män ofta bar, men i dagsläget så ses Angelica som ett namn för kvinnor. 
Det finns 13 924 kvinnor i vårt land som heter Angelica/Angelika. Och 1 man smt 1 person som bär namnet som efternamn.
Medelåldern på bärarna av namnet är 33 år.

 



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards