Direktlänk till inlägg 7 december 2017

Gör slut med rädslan

Av Kaela - 7 december 2017 09:26

 

 

 

 

Det finns få saker som binder och hindrar oss människor så mycket som rädsla.

Jag tror att vi alla är överens om det.

Ofta är det ju så att det vi är rädda för inte alls är så farligt som vi tror.


Jag tror vi måste möta vår rädsla för att bli fria.

Vi måste våga se den i ögonen och tala om för den att det är jag och inte du, Rädslan, som ska vara herre i mitt liv.


Redan när vi bestämmer oss för detta har vi återtagit en del av vår frihet.


Jag vill vara fri - därför försöker jag vara vaksam om jag känner mig hindrad - så det inte är rädslan som ställer sig ivägen och nygger murar.


Om jag upptäcker att det är det tar jag upp kampen.


Ibland blir jag rädd för att förlora dem jag älskar.

Det kan nästan få mig att hålla igen kärleken en bit.


Men jag vill var fri att fortsätta älska - fortsätta våga knyta an till människor utan att jag vet om de kommer att finnas kvar på jorden i morgon.
Jag vill vara fri att möta det som kommer, både omständigheter och människor.


Jag viill vara fri att vara den jag är.


Om det ska vara möjligt gäller det att bekämpa rädslan.

Den är faktiskt en rånare, en stortjuv, en bov.

Den borde sättas inom galler för att den försöker sätta människor inhnanför galler av rädsla.


 
Jag tror det allra bästa faktiskt  är att utmana det jag är mest rädd för -  utmana min rädsla.


Pröva du också!


Välj ut något som du verkligen skulle vilja göra, men inte gör för att du är rädd för att misslyckas.


Kanske går det inte helt bra första gången.

Gör om det!

Till sist står du där som vinnare och kan göra slut med rädslan!

Den är ingen vidare kompis!

 
 
Annie

Annie

7 december 2017 13:35

Fint skrivet av dig Kaela! Och så sant :)
Jag gör mitt bästa med det just nu, känns det som .. ;)Och att läsa ditt inlägg om just det peppar ;)

Ha en fin dag<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Kaela

7 december 2017 18:41

Åh Annioe så glad jag blir att jag fick chansen att peppa dig med det inlägget.
Det var lite märkligt- för jag hade planer på att skriva något helt annat....men det blev vad det blev.
Säkert avsett för dig!!!

Kramar om!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards