Direktlänk till inlägg 4 september 2018

Så mycket sorg på jorden

Av Kaela - 4 september 2018 07:19

           

 

 

 

 

Nej, det har inte hänt någtIgårkväll lade jag mig med hjärtat 

Nej - det har inte hänt något svårt hos eller med mina nära.

 

Men den knastertorra nyhetsrösten på TV sa att 16 00 människor som  under sin dramatiska flykt från tortyr och död (i de flesta fall) har under detta år drunknat på Medelhavet!

Ett ord som byttt innebörd de senaste åren - från se,esterhav till dödens hav!!

 

Och två journalister har dömts till 7 års fängelse i Burma för att ha visat världen mordet på flera unga män 

 

Min sorg kan inte hjälpa dessa människor eller deras nära och kära.

 

Men kanske kan den hjälpa mig att inse hur otroligt bra jag har det!

 

Och kanske kan det göra mitt hjärta mera kärleksfullt!

 

Hur mycket sorg och förtvivlan orkar jorden bära?ar 

 
 
Ingen bild

Stina

5 september 2018 09:51

Ja, de kan man undra, hur mycket elände som finns! Brukar läsa Eva Anderssons blogg och instagram (eva2helpinghands) Hon arbetar med flyktinga i Grekland, bedrövligt hur det kan se ut, det kommer fortfarande båtar hela tiden med flyktingar. Dom vet inte var dom ska göra av alla, läs gärna om hennes arbete. men sen finns det ju så mycket goda nyheter också, som borde skrivas mer om. Hoppas du får en fin o bra dag, hälsn. o kram, Stina
(Konstigt väder här idag också, solen skiner, men det är väldigt hög luftfuktighet, känns lit konstigt, hoppas det börjar blåsa lite, brukar va bättre)
Ska försöka få tag på boken om mor o dotter, jag har ju en dotter, och vi hade ju en del konflikter under hennes tonårstid....Men nu har vi en fin relation, hon är 45 nu snart, tiden går fort...

Kaela

6 september 2018 06:41

Tack för din fina innehållsrika kommentar!
Ja s är det....det är mycket sorg och sm'rta på jorden!

Hoppas du får tag i boken!!
Önskar dig en fin torsdag!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards