Alla inlägg den 28 september 2018

Av Kaela - 28 september 2018 16:08






           

 

Livet är verkligen inte enkelt. 
Vi förväntar oss gärna att det ska vara det!

För att vi ska vara lyckliga!

 

Men även när livet möter oss med motvind och kanske till och med hårda slag så finns det stunder av lycka.

 

Jag som mycket snabbt förlorat stora delar av min syn kan förstås längta till att jag skulle kunna se.

Livet blir så komplicerat när man inte gör det.

Men det utesluter inte stunder

av ren lycka och fridsam harmoni.

 

Hälsan är det viktigaste vi har. Våra olika funktioner - att vi kan gå, tala, höra och se är självklarheter så länge vi har dessa funktioner.

 

Det är ingen självklarhet att få vara frisk.

Det är en fantastisk gåva!

Faktum är att jag hela mitt liv har tänkt så - och känt tacksamhet för dessa funktioner som tjänade

mig väl när det fungerade.

Det gäller att hitta ett nytt fförhållningssätt!

 

Det är svårt och vägen är inte rak.

Men det går.

Och det blir en spännande upptäktsfärd!

 

 

Av Kaela - 28 september 2018 08:15

 




Det jag inte kan förändra, det kan jag acceptera, och det jag kan acceptera, det är redan förändrat.


Tomas Andersson Wij

Av Kaela - 28 september 2018 06:28

 

        

Godmorgom  fina du!

 

         I Norrköpimg äe det +8 grader och tunga skyar som kanske kommer att bjuda på en del regn!

 

Dagens officiella teman:

28 September

Internationella rabiesdagen *
Janssons-dagen

 

 

Lennart och Leonard har namnsdag idag och jag gratulerar!

Grattis säger jag ocklså till DIG som har födelsedag!

 

 

DU är den viktigaste människan i ditt liv!  


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards