Alla inlägg den 19 september 2018

Av Kaela - 19 september 2018 13:32

            

 

 

 

 

Har du tänkt på att vi nu och då sammafattar dagen, veckan eller m månaden bakom oss med omdömet att det varit en händelsedattig dag eller vilken tidsrymd vi nu utttalar oss om.

 

Det är helt enkelt en omöjlighet eftersom varje minut i våra liv är fyllda med hämdelser.

 

Vu tar ett andetag, ett steg eller bi säger mågra ord.

Det kanske börjar regna eller en polisbil kör förbi med tjutande sirener.

 

Vårt livs varje ögonblick innehåller en eller flera händelser.

 

Och ingen händelse är någonsin obetydlig.....ibland är ett steg vu tar livsavgörande.

 

Så vad vi än tycker oss ha anledning att klaga över - så inte är det att vi har ett händelslöst  liv!

Av Kaela - 19 september 2018 07:45


 



Må himlen öppna sig
och störa mitt liv

Ljusets explosion
i en jordevandrares hjärta

Låt Din kärlek vara min kompass
så jag får vara
Ditt instrument
som spelar himlavisor
om kärlekens källa

Utan Dig
faller mina sånger

så låt mig få vara ett kärlekens
himlaspel

bland vilsna jordebarn


Kaela

Av Kaela - 19 september 2018 07:01

         

           

Sval morgon sägs följas av samma sommarväder som igår då det runt middagstid var 23 +23 grader i Norrköping.

Svag vind öven idag!

 

 

Dagens officiella teman

19 September
Internationella piratdagen*
Messmörets dag*

 

Fredrika har namnsdag och får varma gratulationeer"

Det får också DU som firar födelsedag idag!

 

 

Ge dig själv en liten stund idag då du gör precis det du längtar efter!  

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards