Alla inlägg under april 2008

Av Kaela - 21 april 2008 06:25

Mirakel är oväntade glädjeämnen,
överraskande sammanträffanden,
oförklarliga upplevelser,
häpnadsväckande skönhetsintryck..
precis vad som helst som händer under dagens lopp,
under förutsättning att vi just i det ögonblicket
kan uppfatta dess speciella värde.

Judith Knowlton

Av Kaela - 21 april 2008 06:18

Ja jag tror det ska bli bra att få bo på landet Sissel i Norge.

Lite "närmare livet" både den vackra sommaren och höststormarna och vinterns yrsnö.

Av Kaela - 20 april 2008 22:51



dags att sova.

Önskar er alla en riktigt God Natt!

Av Kaela - 20 april 2008 22:47

Nineve, så intressant att höra dina erfarenheter från kristen skola.
Mina tankar är kanske att det skulle vara tvärtom, men när jag tänker efter har du ju rätt.

De som går i kommunal skola kommer från samma bostadsområde och det medför ju en likriktning.

Tack för att du läste, reflekterade och kommenterade!

Kram!

Av Kaela - 20 april 2008 22:44

 Aha du har bott på St Persgatan Skogstrollet- men av namnet förstår at jatt du numera bor i skogen.

Jag blir väl ett riktigt skogstroo jag med snart.

Jag längtar faktiskt ut.

Cavvetjejernas matte och Gilla- ja jag tror det ska bli jättemysigt.

Hade lite ågren ett tag och undrade vad jag gett mig in i, men det har gått över!
Kram till er alla tre!

Av Kaela - 20 april 2008 17:52


Det är söndagskväll efter den första vårdagen.

Kaffe på balkongen var premiär för i år.

När man sitter där med den täta trafiken i öronen är det klart att man längtar till huset i skogen där vi bor från och med mitten av juni.

Det ska bli helt underbart.

Jag är en rännstensunge- men har alltid haft en längtan till landet.

Men också gillat att bo i stan och uppleva dess puls strax intill mig.

Nu kommer jag ju att jobba i stan alla vardagar så det blir ju inte landet för hela slanten.

Kanske ska det här arrangemanget ge båda sidor i mig tillfredsställelse.

Både rännstensungen och den som längtar skogarnas sus.


Av Kaela - 20 april 2008 17:49

  Världen kanske inte är så lätt att ändra på, men din syn på den avgör du.

Ingenting är omöjligt, men vissa problem tar längre tid att lösa än andra.

Av Kaela - 20 april 2008 17:43

Det här med vännerna man får på bloggen.... är rätt förunderligt...

... jag kan komma på mig själv att jag tänker på ER när jag är i "det verkliga livet "... så konstigt ändå...

... vem kunde tro att det skulle bli så här invecklat..... alla har sina egna saker de skriver om och man funderar över hur NI mår och om det gick bra med det NI skulle göra osv... NI har ALLA fått en plats inom mig... och jag har inte ens träffat ER personligen.

Kan det vara det som gör allt så enkelt... man kan vara den man är här på på bloggen om ingen gillar en så behöver de inte besöka en ... så är det ju inte " in real life " ... där finns det en massa förväntningar på en ... man får en massa åtaganden än hur man bär sig åt...  men här ... här är det lugnt och fridfullt..... jag gillar verkligen det!....

...  här finns inga krav alls egentligen ...man kan bara sätta sig ner och låta tankarna bli ord - fastjag tror jag är rätt mycket mig själv in the real life också men här är det som att befinna sig i en speciell värld... Den Märkliga världen

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards