Alla inlägg den 26 april 2008

Av Kaela - 26 april 2008 23:25



Tänder ett ljus för er alla sena nattvandrare innan jag slcäker ner och går i säng.


En riktigt god natt önskar jag er alla- oavsett ni tillbringar den sovande eller vakna....

Man kan faktiskt drömma både när man sover och i vaket tillstånd.

Av Kaela - 26 april 2008 23:22

Tack för fina ord Nanna....ja mörkret är inte så gästvänligt...men utan mörker inga stjärnor - utan skuggor- ingen sol!


Ni som vill läsa Nannas fina dikt- gå in här

http://endagitaget.bloggagratis.se/


Tack Ulla. Det är underbart att få följa ett nytt litet barn.

Att än en gång få upptäcka att gräset viskar-stjärnorna blinkar och månen ler.

Av Kaela - 26 april 2008 21:37

Vilken underbart stark kommentar och dikt om de äldres ensamhet Erika.

Våra frivilligarbetare är ju inte anställda- de gör sina besök, just som säger tar en kopp kaffe, går en promenad, följer på teater och kyrkbesök osv.

Men visst undrar man ibland var de vuxna barnen är.

Det är faktiskt fantastiskt att höra våra frivilligarbetare berätta om hur meningsfullt de upplever att ge ett par timmar i veckan eller mera för att glädja någon annan.

Brukar tänka på ett sånt här s.k kloks ord varje gång jag hör dem berätta om hur meningsfullt de upplever det:
"Man kan inte ge en ros utan att något av doften dröjer på givarens händer."

Inte heller där är upphovsmannen till detta kloka ord känd för mig.

Vi har faktiskt en och annan som ger ända upp till 16-18 timmar i veckan.

www.frivilligcentralen.se

 En stor varm kram till dig Erika!

Av Kaela - 26 april 2008 21:07

Mormor är en riktigt kul person tror jag Pixie tycker- hon skrattar så snart hon ser mig- om hon inte är hungrig, arg, ledsen eller trött.

Av Kaela - 26 april 2008 21:05

Eftersom Pixie är på besök hos mormor måste ni förstås få se hur hon ser ut nu- tre veckor sedan sist.

 Här trivs hon på mormors kökssoffa liggande i sin snuggle-nest

Av Kaela - 26 april 2008 19:26




En bild på den sköna våren!


Tack för era goa fina inlägg "på besök" och  Ninna.

Det är så roligt att mötas av kommentarer när man öppnar bloggen!

 Kramar!!!

Av Kaela - 26 april 2008 16:10

Ja det är sant- det bor nog lite av både tjej och tant i de flseta av oss.


Nej det var inte hemskt att få ta hand om min lillasyster.
Hemskt var det däremot att förra sommaren efter att ha följt hennes långa lidandesresa - stå vid hennes öppna grav tillsammans med hennes fyra små barn.


På denna sida

http://kaela.bloggagratis.se/6672-mina-dikter/sida-5/

 kan du hitta en dikt som heter "Kära syster".

Den handlar om när jag var vid hennes grav på juldagen.

Av Kaela - 26 april 2008 15:59

Ja det finns många vusna som fick minnet av en trasig barndom som enda arv...de behöver att någon för deras talan- någon som vet hur det är.


Tack för att du tyckte om min dikt "Innan jorden var rund" ska jag vara helt ärlig så är det faktiskt en av mina favoriter- man når aldrig dit man ville med sin poesi - men ibland kommer man närmare än annars.


Helt sant- våra åsikter är inte så mycket värda innan de omsätts i handling!


Javisst är det en bra bild av hur allt ska gå den byråkratiska vägen i det här samhället "Klockorna på ålderdomshemmet"
Men visst är det härligt att vi genom att ge av oss själva, vår tid och vår kärlek kan göra stor skillnad i människors liv!


Svar på din kommentar till "livet har lärt mig":

Det är precis så - livet har lärt mig.

Bättre skola finns inte. Man kan aldrig göra en omtenta- man måste fatta direkt eller det är missat!


Att tända ljus på bordet och i människors liv är vår uppgift - och det är en underbar uppgift!


Ja precis - barnen är våra läromästare!


Ja våra lagar kommer att anses som barbariska- vissa av dem - om hundra år- om utvecklingen går åt att vi blir mer och mer humana. Vilket jag vill hoppas!


Du får självklart låna så mycket du vill!
Ordet tillhör alla!


Citaten om ensamheten är inte mina egna mer än delvis och delvis är de sparade i min citatbok ifrån tidningar och böcker där jag hittat dem, men jag har varit alltför dålig med att skriva vem som sa det.

En stor kram och många tankar av ljus till dig !



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards