Alla inlägg den 6 september 2009

Av Kaela - 6 september 2009 21:59

Om du läste hela mitt inlägg Morro såg du att jag skrev att det handlade om tonåringar.

Så länge man själv inte är hotad kan man ha enkla lösningar.

Det finns ingen enkel lösning på detta!


Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/09/06/1961056-de-ensamkommande-flyktingbarnen-behover-faddrar/

Av Kaela - 6 september 2009 21:57

Jag säger till dig illvill som jag sa till Oscar.

Tacka Gud för att DU inte behövt fly!

Varken du eller jag har förtjänat att födas i ett land med fred.

Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/09/06/1961056-de-ensamkommande-flyktingbarnen-behover-faddrar/

Av Kaela - 6 september 2009 11:43



Att man mår bra av att skratta är knappast någon hemlighet.

Jag hörde berättas om en cancerpatient som hyrde roliga filmer och tittade på flera timmar om dagen och så blev han av med sin cancer.

Sant eller ej- det vet jag inte men jag tror nog att skratt hjälper till att hålla oss friska i alla fall.

Och kanske kan det till och med bota oss.

Känner du dig modstulen, nere och hängig så är den här boken garanterat skrattgivande

"Den som inte tar bort luddet" av David Batra

Här kan du bland annat köpa den:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9185865079

Av Kaela - 6 september 2009 11:25

För mig är livet ingen flackande låga – det är en lysande

fackla som jag fått bära för ett ögonblick,

och jag vill att den ska brinna så intensivt som möjligt

innan jag lämnar den till nästa generation.


Läst i gammal veckotidning

Av Kaela - 6 september 2009 11:21

Delar inte din uppfattning Oscar och förstår att den uppstått ur bristande erfarenhet.

Tacka Gud att du är född i Sverige där du slipper fly i tonåren för att slippa bli barnsoldat och kanonmat!


Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/09/06/1961056-de-ensamkommande-flyktingbarnen-behover-faddrar/

Av Kaela - 6 september 2009 11:04

I veckan gjorde jag och några andra från mitt jobb

www.frivilligcentralen.se

en utflykt....Östergötland runt.

Bland annat besökte vi Kornettgården utanför Linköping, mellan Fliesberg och Klockrike.

http://www.kornettgarden.se/

Är du i Linköpingstrakten får du inte missa den nostalgiupplevelse de bjuder på där.

Särskilt om du är uppvuxen på femtio och sextiotalet.

För att inte tala om kaffet med hembakat bröd.

Av Kaela - 6 september 2009 10:15

Tillhör du dem som hatar surströmming på grund av lukten (som kanske hindrat dig att smaka) men vet att den illaluktande fisken är nyttig för magen.

Ja då kommer du att kunna tillgodogöra dig nyttigheterna framöver utan att lida av lukten.


Rebiotica startartillverkning av kosttillskott som är tillverkad av surströmming i Enånger i norra Hälsingland.

Det sägs kunna bota magkatarr och halsbränna bland annat!


Pröva kan man ju alltid- när det nu kommer ut på marknaden....


http://www.dn.se/nyheter/sverige/kosttillskott-av-surstromming-1.943341

Av Kaela - 6 september 2009 10:09

 Ikea har  gått över från typsnittet Futura till Verdana i den möbelkatalog som just kommit ut i Storbritannien.

Och ändringar ska man vara försiktig med i det landet.

Futura är ju ett snyggare snitt- det håller jag med de upprörda engelsmännen  om - men kanske är det som en av de engelska kritikerna säger att Ikea troligen gjort bytet för att det är kostnadseffektivt.

Å andra sidan - tala om storm i ett vattenglas!!


http://www.dn.se/kultur-noje/nyheter/ikeas-typsnittsbyte-uppror-1.944762

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards