Direktlänk till inlägg 3 november 2010

"Det finns ett hål i verkligheten"

Av Kaela - 3 november 2010 19:56

Väntade på en buss idag - och busshållplatsen var placerad vid ett antikvariat.

Den frestelsen kunde jag ju inte under några förhållanden motstå.

genast innanför dörren fanns en låda med böcker för FEM kronor styck.

Titeln på den översta retade genast min nyfikenhet.

"Det finns ett hål i verkligheten"

En femma bytte ägare och redan på bussen började jag bläddra och upptäckte att det var en novellsamling av en för mig fullständigt okänd författare:

Marie Hermansson.

Tillbaka vid jobbdatorn googlade jag på hennes namn och fann detta

En klart intressant tjej.


Boken är som det står i presentationen av henne en samling myter och sagor - för vuxna.


Ganska mörka sagor tror jag att jag kan säga efter att ha läst två.

Brukar inte riktigt gilla det.

Men jag har redan fallit för Maries berättarstil.

Så nog ska boken bli läst.


Man kan faktiskt köpa boken här på Bokfynd - men för ´många gånger så mycket som jag gav för den.

Kanske väl använda pengar ändå.

Jag tycker ju nu att jag gjort ett verkligt fynd.

Och bara det lyfter som ni vet!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards