Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Kaela - 15 augusti 2011 16:51

Gör livet levande - ha en affär - är en reklampelare som vi har fått stå ut med att se både lite här och var.

Blir glad av att läsa att den reklamen slår rekord i anmälningar om oetisk reklam.

Jag tror inte det är som Dagens Nyheter skriver och som RO (reklamombudsmannen) Elisabeth Trotzig tror - att det är flera som vet idag att det går att anmäla oetisk reklam.

Jag hoppas att det beror på att annonsen upprörde.



Av Kaela - 15 augusti 2011 07:59


 


Om någon bad mig beskriva det allra viktigaste i livet med ett enda ord....ja då skulle jag svara "KÄRLEK!!


Om jag sedan fick följdfrågan vad kärlek är för något skulle jag få tänka en stund.

Plötsligt kommer en massa bilder i mitt huvud.

Men den bild som framför allt stiger fram framför de andra är bilden av Gud.

Om Honom sägs det att Han ÄR kärlek.

Som jämförelse kan man säga att vi människor kan ha kärlek.

Sedan är det många stora fina människor som passerar revy...Mahatma Gandhi,moder Theresa med flera.


Om jag i mitt försök att beskriva kärleken slår upp ordboken står det först att det är ett substantiv och sedan "en känsla av stark tillgivenhet riktad mot någon eller något, vanligen en person"


Men jag ser också en hel rad små händelser och handlingar utförda av oss alla.
Att le mot någon, räcka fram en hand, finnas till för den som behöver, ge en kram..och mycket mycket mera.
 
Det finns ingen starkare helande kraft än kärlek. Kärlek är ren magi.
Kärlek förvandlar människor, utan att egentligen göra någonting.
 

Av Kaela - 15 augusti 2011 07:49

I Göteborg har regnkaoset orsakat en hel del besvärliga saker.

Både i infrastrukturen (avstängda vägar och tyst på Sveriges Radio) och för privatpersoner.

Det är inte utan att man börjar tänka att är inte alla dessa kaosliknande regnväder precis vad som förutspåtts pga av den globala uppvärmningen.Expressen skriver om ett par  som kallades hem från restaurang för att deras lägenhet var översvämmad

Dessutom väntas mera regn skriver Svenska Dagbladet


Dagens Nyheter




Av Kaela - 15 augusti 2011 05:46


 


Den som aldrig gjort ett misstag har aldrig prövat något nytt


Albert Einstein

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards