Direktlänk till inlägg 23 augusti 2015

Kanske ett hej då till sommaren

Av Kaela - 23 augusti 2015 08:35


 




När jag slog upp en av mina anteckningsböcker där jag skrivit ner tankeord idag på morgonen föll mina ord på det citat du kan se här nedanför.


Vem kan hålla reda på alla dessa lagar?
De flesta av oss kan eller har ett hum om de tio budorden - och det är ju fatist sant att lever vi efter dem så handlar vi rätt.

Visst finns det länder som har speciella lagar.

Det finns diktaturer och annat.

Men i grunden omfattar faktiskt de tio budorden allt vi behöver för att leva ett lagligt liv.


Bara i vårt land tillkommer nya lagar varje år. Ja till och med varje halvår.

Och - vi är egentligen skyldiga att känna till dem alla som medborgare i vårt land.

 
Jag tror i och för sig inte att vi helt skulle kunna klara det komplicerade samhälle vi lever i idag utan speciella lagar för speciella tillfällen.

Ändå kittlat det fantastin att tänka: Tänk om vi skulle kunna ha bara de tio budorden som lag.

Jag tror som sagt inte det.

Men jag tror att om vi följer de tio budorden är risken ganska minimal att vi bryter mot någon viktig lag i vårt land.


Också ett ämne att tillbringa en solig morgon med att fundera på

Den sista sommarmorgonen sägs det.
För 2015 i alla fall.

Soliga morgnar hoppas jag vi får många- men sommarvärmen lär vara på retur.

För mig gör det inget.

Jag längtar till september med den höga luft som brukar känneteckna den månaden.

Så ta vara på denna morgon - och dröm om fina höstmorgnar!


Ha en riktigt speciell dag idag.
Det önskar jag DIG av hjärtat!


Och så citatet då som gav upphov till ovanstående rader:




"Man har räknat ut att vi har 35 miljoner lagar för att försöka upprätthålla 10 budord."
  Bob Hope

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards