Alla inlägg den 7 april 2016

Av Kaela - 7 april 2016 20:40

 



Klockan går aldrig så snabbt som när man kommer hem på kvällen.

Efter en dag med ett riktigt aprilväder med regnskurar omväxlande med solskensstunder har mörkret sänkt sig helt.

Det finns något vilsamt och samtidigt oåterkalleligt över en dag som går över i svart natt.

Vad har jag gjort med den här dagen.

En viktig dag för det var en dag i mitt liv.


Finns det någon som tycker att livet känns lite bättre genom att ha mött mig idag.


Jag vet inte!

Jag kan bara hoppas.


Nu vill jag bara önska DIG en riktigtt skän avslutning på DIN dag och en god natt så småningom.


Här kommer kvällens citat:



"Det finns varken dåtid eller framtid. Det finns bara nu. I går var nu när du upplevde det, och i morgon kommer också att vara nu när du upplever det."

Av Kaela - 7 april 2016 20:03

    




När man hör ordet kris tänker man gärna på något svårt och hemskt - och i värsta fall något som kommer att betyda en massa negativa saker i framtiden.

Mål och önskningar som man upplever som väsentliga hotas eller blockeras.

En kris förorsakas av en yttre händelse eller hot om förlust, så allvarlig att den skakar om den drabbades vanliga bild av verkligheten och världen.

Händelserna ställer oss inför utsiktersom vi kanske  inte tidigare ställts inför och som vi till att börja med inte kan bemästra.

Här som i allt annat är det upplevelsen av det inträffade som är det viktiga.

Samma händelse kan påverka två människor helt olika.

Den ene kan hamna i en verkligt djup kris medan den andra är mer eller mindre opåverkad.


Vad är det då för yttre händelse som kan framkalla en kris?

Att mista jobbet.

Att få en diagnos som säger att man har en allvarlig sjukdom.

Att mista sin partner.


Detta är ju stora och livsomstörtande saker.

Vi kan hamna i kris även av mindre anledningar.

Det är ju alltid personens egen upplevelse av kris som bestämmer att det är en sådan.


Har man hamnat i en kris gäller det att tänka att en kris också är en ny möjlighet!

I många fall.

Om inte annat så till att fördjupas och växa som människa.


Ordet kris kommer från det grekiska krisis och betyder avgörande vändpunkt, plötslig förändring, bland annat.

Vändpunkt kan ju faktiskt bli något riktigt bra.

Om inte just då så med tiden.


Ingen av oss vill ha en kris.

Men om den ändå kommer så kan det vara bra att veta att det i förl'ängningen kan leda till något som är bättre än det som var innan.




Av Kaela - 7 april 2016 05:59




  Vaknar till en krånglande dator som prövat mitt tålamod så här i arla morgonstunden.

Den har krånglat ett tag men idag har den storkrånglat.


Ja det är nu bara världsliga saker Karlsson på taket sa.

Men väl så påfrestande när de inträffar.


Det är riktigt spännande att skriva just nu....få se om ni alls får läsa detta inlägget.


Det är ganska mörkt utanför mitt fönster - men det ljusnar så sakta.

Det är stort att det gör det.


Då har inte Gud glömt bort världen i alla fall sa min gamla mormor ibland när dagen grydde.


På Erfarenhetsseminariet igårkväll sa en frivillig att det gäller att ha en tillbakalutad attityd.

Jag har funderat lite över det sedan dess.

Vi pratar ofta om att vara aktiva- att agera.

Och det är ju gott och väl annars är det inte så mycket som händer.

Men kanske är det så att vi har för lite av tillbakalutad attityd.

Svårt för att låta saker hända utan att vi går i taket.


Jag har fått pröva detta idag på morgonen med den här kära gamla trotjänaren till dator.

Och faktum är att det fungerat - något så när.


Nu vill jag bara önska DIG en fin dag - en dag när DU känner att allt stämmer och DU är där DU vill vara!


Här kommer morgonens citat:


"Absolut perfektion är här och nu, inte i någon framtid, varken närbelägen eller avlägsen."




Av Kaela - 7 april 2016 05:33

  

Varmt grattis till Irma och Irmelin som har namnsdag idag den 7 april!


Varmt grattis också till DIG som har födelsedag!


Ha en underbar dag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards