Alla inlägg den 4 juli 2016

Av Kaela - 4 juli 2016 22:13

 


Ett  mycket effektivt sätt att bli av med sin deppighet är att hjälpa någon annan.

 Studie på studie har visat att deprimerade människor mår avsevärt mycket bättre då de får hjälpa någon annan.

Jag ser det dessutom  ständigt och jämnt i praktiken, som samordnare på en frivilligcentral.


Att hjälpa någon gör att vi känner oss behövda och livet känns meningsfullt.
Fundera på om det finns någon in din närhet som du kan hjälpa - det kan bli det bästa du gjort för någon annan - och för dig själv.


Och glöm inte - när DU ber  om hjälp själv, så bidrar du faktiskt till att en annan person (den du ber) får möjlighet att känna sig behövd vilket ökar hans/hennes lycka.


Inte så dumt det där att hjälpa varandra.


Nu vill jag önska DIG en god natts sömn!


Här kommer kvällens citat:


"När du börjar bry sig om någon annan, är chansen att du aldrig kommer att sluta för du mår så bra!"

Vanny Angel

Av Kaela - 4 juli 2016 08:10

   


I dag är det 4 juli -USA firar Independence Day en av de viktigaste datumen för amerikanerna tror jag.


Härhemma har Ulla och Ulrika namnsdag!


Jag gratulerar varmt!


Gratulerar också DIG som har födelsedag idag....


Ta hand om er dag - den är något extra!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards