Alla inlägg den 25 juli 2016

Av Kaela - 25 juli 2016 22:58

 



Nu är det helt mörkt ute - och jag har lämnat balkongen och gått in .

Men jag satt där och såg hur skymningen mjukt lade sitt dimblå täcke över husen runt omkring.

Det var stilla och tyst, det enda som hördes var tystnaden..
Inte ens vindens sus hördes.

Det var alldeles stilla.

Man kunde nästan höra skymningen falla.
Jag intogs av en ganska vemodig känsla.

En känsla jag inte riktigt finner ord för.

En känsla jag ofta fylls av när jag möter skymningen och stannar upp och låter den komma....

 

Nu ska jag snart avsluta mitt kvällsbesök på bloggen för att krypa isäng.

Men innan dess vill jag önska DIG en riktigt skön natt med goda drömmar och en stärkande sömn!

 

Här kommer ett citat att ta med dig in i natten:

 

"Vi beundrar fjärilens skönhet, men tänker sällan på förvandlingen den genomgått för att nå den skönheten."

Maya Angelou

 

 

Av Kaela - 25 juli 2016 16:23

 



Tillbaka hemma....och konstaterar än en gång - förstås - borta bra - men hemma bäst.

Minns att min mormor hade en broderad bonad på köksväggen.

I mitten var den röda stugan med en härlig sol som bestrålade hus och grönska.

På vänster sida stod det: "Hem - att längta till under dagens möda". På den vänstra sidan stod det: "Hem att vandra till när dess värv är fyllt."

Har ingen aning om var den finns idag - om den alls finns längre Min mormor var född 1898 och det var hennes mor som broderat denna bonad till bröllopsgåva.
I mitt hjärta finns den i alla fall - minst lika tydlig som ett färgfoto av bästa kvalitet.




Av Kaela - 25 juli 2016 08:53

Grattis på namnsdagen Jacob - idag den 25 juli. Mannen som bryter fruntimmersveckan! Grattis också till DIG som har födelsedag denna måndag! Gör nu en helgdag av den här måndagen! Den är Er dag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards