Direktlänk till inlägg 20 augusti 2017

I nuet är allting bra

Av Kaela - 20 augusti 2017 16:47

 

 

 

För dig ser det ut som det är skymning mellan trädstammarna  - för mig ser det alltid ut så här

 

 

 

Allting som har en början har ett slut.
Det vet vi....men  nog är det svårt att bli riktigt medveten om att allt hela tiden är i förändring - och att det innebär att också allt tar slut.

Blommorna som lyste viid vägkanten i juni är nu bruna och torra...bebisen vi höll i våra armar för ett antal år sedan har förändrats till ett större barn eller kanske till och med till en vuxen.


Jag har ju verkligen lärt mig massor om detta de senaste två åren.


Jag gick till optikern - mina ganska nya glasögon var inte tillräckliga hjälpmedel för att jag skulle se bra.

En dörr öppnades....mot något okänt och skrämmande av orden...."jag kan inte hjälpa dig men skriver en remiss till ögonkliniken.

Eftersom man inte riktigt vet vad denna pågående synnedsättning beror på helt och hållet så kom det in en massa nya saker i min tillvaro.

Massor av prover, blodprover, MR-röntgen, med mera med mera....
Utan tvekan kom livet i gungning.


Jag visste inte mycket om hur det är att vara sjuk frånsett förkylningar,blindtarmsinflammation och andra odramatiska åkommor.

Så plöstligt- synen på väg att försvinna - ett högt blodtryck upptäcks som jag inte anat - osteoporos , allvarlig sådan) upptäcktes också.

Bifynd kallade läkarna det.

Det ordet - använt så - gjorde mig upprörd.

För mig är fynd något positivt och detta är ju verkligen inte positivt.

Jag var ganska förtvivlad....allt jag älskade höll på att tas ifrån mig.

En morgon vaknade jag och bestämde mig för att se detta som en intressant resa.
Med upplevelser jag inte gjort förut.

Att få nya insikter är ju alltid positivt.

Faktiskt - även när de nya insikterna har ett högt pris.

Och allt förändras

Det är den insikten som gör våra stunder så viktiga.

Att vara i dem - i nuet - istället för i nostalgins igår eller rädslans och orons imorgon.

För just nu är det alltid bra. Åtminstone nästan alltid!

 

Så därför vill jag bo i nuet!

Varje ögonblick som det bara är möjligt!!

 

 

 
 
Ingen bild

Victoria

21 augusti 2017 10:16

Hej vännen!

Så beskrivande du skriver om vad du går igenom nu. Och att lära sig leva med detta måste vara svårt men du anstränger dig verkligen. Har själv för högt tryck på mina ögon och vet inte heller vad som väntar mig framöver.
Kram
Victoria

Kaela

21 augusti 2017 10:54

Åh Victoria, det gör mig ont om dig!
Det är tufft när något är i olag i kroppen.
Jag har hjälp av att hålla mig i nuet.
Det är enklare när solen skiner och det är dag med aktiviteter än när natten faller och sömnen viker...då får orostankarna lätt övertaget.
Jag går alltid upp och gör något i de situationerna...då planar oron ut....

Kramar om dig!
Kaela

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards