Direktlänk till inlägg 23 augusti 2017

No h8

Av Kaela - 23 augusti 2017 14:21


 




Idag hör man ganska ofta talas om näthatet.

Ett nytt ord för en gammal företeelse i ett modernt medium.

Hatet är gammalt. Faktiskt lika gammalt som människan. Kain slog ihjäl sin bror...


Men människor är kapabla att älska.

Vill älska
Vill ha kärlek!


Och så finns de härliga människor som  är så innerligt trötta på näthat och nättroll att de startat enkampanj som heter
>no hate.<

Jag har inte hört talas om den men blev förstås jätteglad när jag på grund av en felmanövrering på tangentbordet hamnade där.

En lyckosam felmanövrering tycker jag!

En stund som verkligen lyfte min dag!!

De har helt rätt.

Vi alla - som inte vill ha näthat eller hat någon annan stans - vi är många flera än de som står för hat i alla former och på olika medier. Vi ska bara ösa på med kärlek.

Så att vi fullkomligt dränker hatet.

Ibland ska vi ösa kärlek över den som sprider hat också- det är just någons hat som tagit fäste och gjort personen hatfylld.

Vi kan ofta ändra på det - med kärlek!
Nästan alltid!

 
 
Ms. W

Ms. W

23 augusti 2017 16:59

Tror nog att mycket av hatet bottnar i rädsla och okunskap. Även om inte ord som hat nämndes, minns jag att reseledaren i Israel i april 1990 när han läste ur Bergspredikan sa att det flöt mycket blod på Jesu tid också!!! Tror att det funnits mycket hemskt i alla tider, men media blåser upp allt idag. Nästan som de skrev igår om det som ska hända i nästa vecka... Blir för mycket mellan varven. Jag började för ett antal år sedan, 10-11 år sedan eller så på en tidning med bara positiva nyheter. har inte skrivit så mycket på ett tag, men hoppas komma igång lite snart igen!

Skrivit ut på skrivare eller ibland skickat som mejl eller PDF (tror jag också nån gång).

http://mywordsandimages.bloggplatsen.se

Kaela

23 augusti 2017 21:05

Ja det har alltid hatats så länge människan har funnits.

På samma sätt som det ändå finns så mycket kärlek och goda gärningar.
Även de har följt mänskligheten.
Jag tror att det skett en ökning av våld och hat. Men samtidigt är det sant att media suger ur allt de kan när något hemskt inträffar.
Det ci kan göra är att älska.....vara flera som älskar...

Ha en riktigt skön avslutning på denna onsdag!
Allt gott till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards