Alla inlägg den 18 februari 2008

Av Kaela - 18 februari 2008 22:22


Dags att sova!

Dröm vackra drömmar!


1,9 miljoner svenskar har svårt att sova- för dem blir sängen en fiende.
Det är ett oerhört gissel för den som drabbas.

För dem alla knäpper jag händerna och ber om bot!



Av Kaela - 18 februari 2008 21:27



Att misslyckas betyder inte att jag är misslyckad. Det betyder att jag inte har lyckats ännu.

Att misslyckas betyder inte att jag inte har utfört någonting. Det betyder att jag har lärt mig någonting.

Att misslyckas betyder inte att jag har varit en dåre. Det betyder att jag har tillräckligt med tro att försöka.

Att misslyckas betyder inte jag har skämt ut mig. Det betyder att jag har vågat försöka.

Att misslyckas betyder inte att jag inte har gjort det. Det betyder att jag har gjort något på ett annorlunda sätt.

Att misslyckas betyder inte att jag är underlägsen. Det betyder att jag inte är helt perfekt.

Att misslyckas betyder inte jag har slösat med mitt liv. Det betyder att jag har en anledning att börja om från början.

Att misslyckas betyder inte att jag borde ge upp. Det betyder att jag bör försöka ännu mer.

Att misslyckas betyder inte att jag aldrig kommer att klara det. Det betyder att jag behöver mer övning.

Av Kaela - 18 februari 2008 21:22

  Pratade just med min lilla blivande mamma-dotter, känns så otroligt att veta att om några dagar finns det en sån här liten varelse i familjen.


Blir roligare med jul nu när det finns glittrande barnaögon att hoppas på.


Av Kaela - 18 februari 2008 21:14

Kvällskram till dig Ulla och kul att du gillade historien. Det gjorde också Sissel i Norge- tack för din kommentar....ja visst Sissel. Så är det att vara kvinna.


Nu är jag trött och slut efter intensiv dag och tänkte slå i massor av badsalt i vattnet och mjuta ett bad innan kvälls te och läggdags.

Av Kaela - 18 februari 2008 18:24


 


Polismannen stannar en ung kvinna som kör i 80 km där bara 30 km är tillåtna. Följande samtal äger rum: Får jag se ditt körkort?
Jag har inget körkort längre. Det togs ifrån mig för några veckor sedan när jag körde rattonykter för tredje gången.


Jaså, kan jag då få se registreringsbeviset? Det här är inte min bil, den har jag stulit. Vad, bilen är stulen?? Ja!


Men låt mig tänka efter. Jag tror att jag såg registreringsbeviset i handskfacket när jag lade dit min pistol. Du har en pistol i handskfacket? Det stämmer. Den kastade jag in där när jag hade skjutit ihjäl ägarinnan till bilen och efter det att jag hade lagt liket i bagaget. Ett lik i bagaget?? Javisst!


Efter den här upplysningen begär polisen förstärkning av sin chef. Bilen omringas och när chefen anländer, närmar sig denna långsamt kvinnan och frågar en gång till: Kan jag få se ditt körkort? Javisst, här är det (visar sitt giltiga körkort).


Vems är bilen? Min! Här är registreringsbeviset.


Kan du vara snäll och öppna handskfacket, jag skulle vilja se om det finns en pistol därinne. Självklart, men jag har ingen pistol där.


Och naturligtvis var det inte det heller och polischefen fortsätter:
Kan jag få kasta en blick i bagaget. Min medarbetare säger att det finns ett lik därinne. (Bagaget är tomt). Nu förstår jag ingenting längre. Polismannen som stannade dig sa att du inte hade något körkort, att du hade stulit bilen, att det fanns en pistol i handskfacket och ett lik i bagaget.


Fantastiskt!!! Och jag slår vad om att han påstår att jag har kört för fort också!!!!


Ja, vad ska man säga!! Kvinnor är listiga, eller hur.

Av Kaela - 18 februari 2008 18:14

   

 En ny bläddring i mormorns album och när jag läser orden i denna som mormorn sjöng i princip varje dag så är det inte utan att jag undrar hur min barndom var egentligen!



 

 




Amanda satt med en krans i håren,
som ängel mild och som ros om våren.
När Herman henne sin trohet svor.
- men falskhet uti hans hjärta bor.


Amanda gångar sig ner till parken
att plocka blommorna uppå marken,
att ge åt den, som hon tyckte om.
- Men allt förgäves: ej herman kom.


Amanda går dit, där Herman bodde,
där fick hon se, vad hon icke trodde,
där fick hon först sina ögon opp:
Fick se sin Herman med en ann´ gå bort.

"
O, Herman, Herman, vänd om tillbaka
till din Amanda, den du försakar!
O, Herman, Herman, vänd om igen
till din Amanda, din trogna vän!"


"Nej, dig Amanda, jag mer ej älskar,
ty Elin haver mitt hjärta fängslat,
se Elin är nu min hulda brud.
Gråt ej, Amanda, nu är det slut!"


Amanda dignar då ned till jorden.
"O, himlars Gud, hör de grymma orden!
Och har du glömt din Amanda bort,
skall Gud belöna dig inom kort."


"O, Herman, Herman, ditt hårda hjärta,
skall en gång lida för all min smärta.
Må Gud allena nu straffa dig,
som varit otrogen emot mig."


Amanda gångar sig ned till stranden,
hon vinkar avsked med vita handen:
"Adjö, farväl, min otrogna vän,
vi träffas åter i himmelen!


O, Herman, Herman, nu jag dig beder
var ej otrogen mot den du äger,
att det ej tager ett sådant slut,
som din Amanda, du ägt förut!"


Himlens stjärnor på himlen blänka,
himlens klockor i himlen klämta.
Mitt hjärta ropar uti mitt bröst:
"Vem har väl jag, som vill ge mig tröst?"


Amanda gångar sig ned till sundet,
där fick hon se, hur en båt låg bunden,
hon löste båten och seglar av,
och uppå havet blev Amandas grav.


Amanda störtar sig ned i djupet,
se, hon var klädd som det klara ljuset:
Den vita klänning hon på sig bar,
som man i oskulden alltid har

Av Kaela - 18 februari 2008 18:11



Själv är bästa dräng.

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen.

Skomakare, bliv vid din läst.

Skrattar bäst, som skrattar sist.

Skåda inte en given häst i munnen.

Släkten är värst.

Små grytor har också öron.

Som man bäddar får man ligga.

Som man sår får man skörda.

Stor i orden, liten på jorden.

Surt, sa räven om rönnbären.

Så länge det finns liv finns det hopp.

Sådan herre, sådan hund.


Tala är silver, tiga är guld.


Var dag har nog av sin plåga.

Vill man vara fin får man lida pin.

Väck inte den björn som sover.

Vägen till mannens hjärta går genom magen.


Äpplet faller inte så långt från trädet.

Ärlighet varar längst.

Även solen har sina fläckar.

Äras den som äras bör

Av Kaela - 18 februari 2008 17:57

Nu är det kokta fläsket stekt.

Nu är måttet rågat.

Nu går skam på torra land.

När katten är borta dansar råttorna på bordet.

När nöden är som störst är hjälpen som närmast.

Nära skjuter ingen hare.

Nöden har ingen lag.

Ont krut förgås inte så lätt.

Otack är världens lön

Prisa ej dag förrän sol gått ner.

Rom byggdes inte på en dag

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards