Alla inlägg under maj 2008

Av Kaela - 19 maj 2008 06:18




Att sätta på radion och höra en älsklingslåt- ta en stilla ensam dans på vardagrumsgolvet- det är en bra start på dagen.

Både kroppen och själen får sitt på samma gång.

Av Kaela - 19 maj 2008 06:15



 


Naturen målar åt oss, dag efter dag, bilder av oändlig skönhet, om vi bara har ögon att se dem....

                                                  
  John Ruskin

Av Kaela - 19 maj 2008 06:13



I allas liv kommer stunder då vår eld slocknar.
Sen flammar den upp igen i ett möte med en annan människa.
Vi ska vara tacksamma för de personer som väcker vår mänsklighet igen.

Albert Schweitzer, läkare och humanist 1875-1965

Av Kaela - 19 maj 2008 06:07


20.gif


En kopp kaffe är det som behövs för att livsandarna ska vakna till en ny dag!
Solen strålar här utanför mitt fönster redan tidigt på morgonen men kallt som oj-hoppas temperaturen bestämmer sig för att gå uppåt snart.

Vi vill ha värme och kunna gå barfota i sandalerna nu!


Av Kaela - 18 maj 2008 22:35


04.gif


Önskar er alla en skön natt och vackra drömmar!

Imorgon är det måndag igen och jobbet kallar.

Det här blir en lång vecka eftersom lördagen blir arbetsdag också på grund av utbildning av frivilligarbetare.

 Så -John Blund- du är välkommen!

Av Kaela - 18 maj 2008 22:34

Varmt tack Monika för din kommentar till några tänkvärda ord om människor.

Kram!

Av Kaela - 18 maj 2008 20:06

 

DET ENDA SOM VI MÄNNISKOR HAR GEMENSAMT ÄR 24 TIMMAR/DYGN, MEN DET SOM SKILJER OSS ÅT, ÄR HUR VI ANVÄNDER DESSA TIMMAR.  

OM DU VÄLJER ATT SE PÅ SAKER PÅ ETT ANNAT SÄTT, SÅ KOMMER DU ATT MÄRKA, ATT DE SAKER DU TITTAR PÅ KOMMER ATT SE ANNORLUNDA UT!

IGÅR SMIDDE JAG STORA PLANER, IDAG GÖR JAG SOM VANLIGT!


LÅT INTE GÅRDAGENS BÖRDOR OCH RÄDSLAN FÖR MORGONDAGEN, HINDRA DIG FRÅN ATT LYCKAS!


MÄNNISKOR ÄR SOM HISSAR, ANTINGEN TAR DE DIG UPP, ELLER SÅ TAR DE DIG NER!

Av Kaela - 18 maj 2008 19:54

Jag älskar mitt jobb och alla utmaningar det ger mig.
Känner att jag får spela på hela det klaviatur som är mina tillgångar och gåvor.


En händelse på jobbet i fredags fick mig att fundera över hur vi gör våra val.
Och att vi många gånger inte har skuggan av en chans att inse vilka konsekvenser ett av våra små vardagliga val kan få.

Eller hur det kommer att påverka oss.

Jag hade två olika besök igår.

Det första var en ung kvinna som vill bli frivilligarbetare.

Vid första besöket frågar vi ju alltid varför man vill bli det.
Hon svarade inte alls som de flesta gör.
Utan sa: Det är en lång historia!

Så började hon berätta om en lördag för ett år sedan när hon hade lovat sin mamma att komma hem på middag tillsammans med sin pojkvän.


Det visade sig att pojkvännen hade andra planer. Han ville inte alls hem till hennes tråkiga mamma på middag.
Hon ringde förstås hem till mamma och sa att de inte kunde.
Hon gjorde sig kall inför det lilla haket i mammas röst när hon sa: Ha så trevligt min lilla unge!

På måndagen skulle hon gå just gå till jobbet när hon hör telefonen.
"Jag hinner inte" tänkte hon- och rusade iväg mot busshållplatsen utan att svara.
En timme in på arbetsdagen kommer hennes chef och säger att hon har telefon.
Hon gick till kontoret och tog luren..... (hon grät när hon berättade dtta för mig).....

......och så hör hon rösten som säger att hennes mamma befann sig på sjukhuset. Och blev ombedd att komma snabbt, mammas tillstånd var kritiskt.
Hon hann upp för att hålla sin mammas hand medan hon drog sin sista suck.

Mamman hade drabbats av en massiv blödning i hjärnan.

Så avslutade hon med att säga:" Jag vill göra för någon annan det jag inte gjorde för mamma.
Komma hem och fika, äta middag, vara där."

 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards