Alla inlägg under juli 2008

Av Kaela - 25 juli 2008 23:46

Tack snälla Erika för att du påpekade...men hos mig ser det helt rätt ut...glad om du säger till om det fortsätter att se märkligt ut.

Ha det gott!

Kram

Av Kaela - 25 juli 2008 11:49

Osynlig som en blommas doft
och fri, gudomligt fri,
så lämnar jag den jord, det stoft
man sagt jag skulle bli.
Jag rör mig, svävar fjärilslätt,
och lyckan saknar ord
tänk, hjärtat hade ändå rätt:
min själ blir aldrig jord.

Från världens land och stad och hus,
från livets korta dag
jag föds på nytt och fylls av ljus
till själens andetag,
varthän jag skulle det vet jag om
liksom jag vet till Vem,
som knappast behöver viska Kom
förrän Hans barn vill hem....

Sån är min enkla barnatro
- men medge den är ljus:
jag tror att en gång får jag bo
i himmelskt Fadershus.
Och utan ängslan då jag går
från välkänd jordisk värld
och härlig flygförmåga får
till själens himmelsfärd..

Så mycket jag vill tacka för,
så lite jag förstår.
Men hjärtats bön som ingen hör
högt ovan stjärnor når,
då sker det: där och här blir ett
och inget skiljer mer.
Vad ingen hört, vad ingen sett
nu själen hör och ser.

Atle Burman

Av Kaela - 25 juli 2008 09:36

Att bli trakasserad på grund av sitt ursprung är nog något av det värsta man kan tänka sig.

Ingen av oss valde ju föräldrar eller förfäder.

Det borde faktiskt vara basalt vårt sätt att se på varandra.

Vi ärver gener och vi ärver en kultur.

Våra olika kulturer över världen skiljer sig åt en hel del...och idag talar vi ofta om kulturkompetens..att vi ska skaffa kunskap om hur kulturen ser ut på andra sidan jordklotet för att förstå var granne bättre.

Romerna har vi haft ibland oss ganska länge mn de flesta av oss är nog ganska omedvetna om den romska kulturen.

Få man kunskap om en människas kultur brukar man kunna förstå henne/honom bättre.

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=155919


Vill du lära dig mera om den kulturen och dess historia kan du läsa här

http://sv.wikipedia.org/wiki/Romer


och här

http://www.kultur.stockholm.se/default.asp?id=12751


Av Kaela - 25 juli 2008 09:31

16-åriga Jessica gifter sig med sin lärare som är 50 år.

Kärleken har ingen ålder.

Men visst blir man kanske något betänksam då flickan är så ung och det är sin lärare hon förälskat sig i.

Inte helt ovanligt att flickor blir förälskade i sin lärare i tonåren...

Du kan gå in på länken och läsa mera och också svara på en enkät vad du anser om ålderskillnader i kärlek.


http://www.aftonbladet.se/karleksex/article2967793.ab

Av Kaela - 24 juli 2008 23:25

Önskar er alla en riktigt god natt!


Av Kaela - 24 juli 2008 23:23

Detta kommenterade du...

http://kaela.bloggagratis.se/2008/07/24/847599-ar-vi-slakt/


nej inte min kusin heller och apan tycks hålla med....


Ha det gott och var rädd om dig!


Av Kaela - 24 juli 2008 18:24

Tre döttrar hemma hos mamma...gissa om jag känner mig rik...dessutom en dotterdotter...

Det känns overkligt och lite vemodigt att det går så otroligt fort.

När jag ser min lilla Pixieflicka så minns jag ju mina flickor i den åldern.

Som om det vore helt nyss...och tankaran vandrar..när blev de så här stora...så här vuxna med egna liv som de bara gör en dag eller två dagars paus i för ett besök hos mamma.....


Av Kaela - 24 juli 2008 18:20


Att vi skulle vara släkt?
No way, man!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards