Alla inlägg under juli 2008

Av Kaela - 22 juli 2008 23:26

Det är ju väldigt tråkigt om någon har förvanskat sanningen på det sättet Mjb...

men skönt ändå...då är inte allt hopp ute för mänskligheten....

För dig som vill läsa om vad Mjb har loggat om de två drunknade romska flickorna - du kan klicka här:

http://mj.barczyk.se/blog/

Av Kaela - 22 juli 2008 23:24

Du har helt rätt- livet var som bäst innan skolåren...den första tiden av livet...när alllt var möjligt- de magiska åren...

Ha det gott och var rädd om dig!

Av Kaela - 22 juli 2008 23:22

Åhhh förlåt att jag stavade ditt efternamn fel.

Tycker din ide är strålande och förtjänar uppmärksamhet!

ha det gott och lycka till!

Av Kaela - 22 juli 2008 11:07

Ja penzeln- jag håller fullständigt med dig...på tal om elefanter- de skulle inte ens bete sig så...de skulle stå i ring..utstöta klagoljud och vakta sin döda artfrände...men vad händer med människan...den frågan förskräcker mig mest!

För inte kan det vara så illa att just romer inte ses som människor av andra människor!

Ha det gott- och låt oss hjälpas åt att värna människovärdet!


Av Kaela - 22 juli 2008 11:05

Ja det förstår jag eva att du blev förvånad...sitter på en svensk badplats och det dyker upp elefanter.

men vilken upplevelse.

De sprudlar ju av vattenglädje.

Ha det gott och kram till dig!

Av Kaela - 22 juli 2008 10:24

Härmed säger jag upp mig som vuxen!!
Jag har bestämt mig för att jag bara vill ta det ansvar som passar en 8-åring.

¨ Jag vill gå på McDonald’s och tro att det är en trestjärnig Michelin-restaurang.

¨ Jag vill tycka att M & M är bättre än pengar eftersom man kan äta dom.

¨ Jag vill springa barfota i mjukt gräs, smutsa ner byxorna, ligga under ett stort träd och en saftkiosk tillsammans med mina vänner en varm sommardag.

¨ Jag vill ha regnställ och gummistövlar och få plaska i pölarna.

¨ Jag vill att mamma gör mackor och varm choklad.

¨ Jag vill tillbaka till den tid då livet var enkelt. När allt jag kunde var färger, multiplikationstabellen och barnsånger. Där ingenting bekymrade mig, för allt jag visste att jag inte visste, brydde jag mig inte om. Allt jag visste var att vara lycklig för att jag inte kände till de bekymmer jag skulle bekymra mig för.

¨ Jag vill tro att världen är rättvis och att alla är ärliga och snälla.

¨ Jag vill tro att allt är möjligt.

¨ Jag vill ha möjligheten att bli överväldigad av de små sakerna och händelserna igen.

¨ Jag vill leva enkelt igen.

¨ Jag vill inte att min dag skall bestå av datatrassel, berg av pappersarbete och dåliga nyheter.

¨ Jag vill inte tänka på att få lönen att räcka en hel månad, jag vill slippa läkarräkningar, skvaller och att mista människor jag tycker om.

¨ Jag vill tro på betydelsen av en kram, ett vänligt ord, sann rättvisa, fred, drömmar och jag vill göra änglar i snön igen.

Så här är mina kreditkort, mina bilnycklar, mina räkningar och min pensionsförsäkring. Härmed drar jag mig officiellt tillbaka som vuxen!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards