Alla inlägg den 17 december 2009

Av Kaela - 17 december 2009 16:36

Exakt vad jag skulle göra också carl- skriva blogg och läsa andras bloggar är underbart roligt- men det har en tendens att sluka tid.

Kram och var rädd om dig!


http://kaela.bloggplatsen.se/2009/12/17/2302276-orden-behover-tystnad/

Av Kaela - 17 december 2009 06:18

  



Vad fruktar jag? Jag är en del utav oändligheten.
Jag är en del av alltets stora kraft,
en ensam värld inom miljoner världar,
en första gradens stjärna lik som slocknar sist.
Triumf att leva, triumf att andas, triumf att finnas till!
Triumf att känna tiden iskall rinna genom sina ådror
och höra nattens tysta flod
och stå på berget under solen.
Jag går på sol, jag står på sol,
jag vet av ingenting annat än sol.

Tid - förvandlerska, tid - förstörerska, tid - förtrollerska,
kommer du med nya ränker, tusen lister för att bjuda mig en tillvaro
som ett litet frö, som en ringlad orm, som en klippa mitt i havet?
Tid - du mörderska - vik ifrån mig!
Solen fyller upp mitt bröst med ljuvlig honung upp till randen
och hon säger: en gång slockna alla stjärnor, men de lysa alltid utan skräck.
Edith Södergran

Av Kaela - 17 december 2009 06:11

  



Eftersom livet är ett ömsesidigt samspel så bär varje individ ett visst mått av ansvar för andra människors livskvalitet.
I varje mänskligt möte bär vi något av andra människors möjigheter i våra händer

Av Kaela - 17 december 2009 05:40

Vi vill g'ärna se det som att att alla barn längtar till julen.

Men det finns barn som är rädda för den.

På grund av att mamma och pappa och andra vuxna omkring dem blir för berusade.

IOGT-NTO genomför för tredje året i rad kampanjen "Vit jul"

Och då avser de inte den snö som finns på de flesta ställen nu och som alla hoppas ska ligga över juldagarna.

Istället manar kampanjen vuxna med barn i närheten att avstå alkohol under julen.

Visst vill vi sätta barnen i centrum den här helgen!

Kanske vore det för många barn den allra bästa julklpappen att mamma och pappa var nyktra och tog sig tid att leka med dem.

 

Läs mera här: http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=197165

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards