Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Kaela - 24 maj 2009 18:13

Ett urfolk i Amazonas dödar barn som är albiner, är sjuka eller har skador.

dels genom att begrava barnet levande eller sätta ut det i skogen.

Om en kvinna föder tvillingar anser man att det ena barnet representerar ondskan och det andra godheten.

Så dödar man det man tror representerar ondskan.


En kristen organsiation "Ungdom med uppgift" har filmat barnamord.

Detta är deras hemsida i Sverige

http://ywam.se/swe/index_swe.htm


Nu får de kritik för detta.


Vilket jag inte kan förstå.

Är inte varje människa värdefull och värd att rädda?


Filmen kan du se här.

 http://gods4suckers.net/archives/2008/06/18/a-most-disturbing-video/


Jag varnar alla känsliga.

Det är fruktansvärt att se.


Hur kan man kritisera att någon vill avslöja detta???







Av Kaela - 24 maj 2009 17:59

Är det många vid ditt matbord eller vill du göra storkok är det här en toppengod och lättlagad allt-i-ett-gryta.



1 kg grytbitar
10 potatisar
2 morötter
10 cm purjolök
1 lök
1/2 l vatten
1 buljongtärning

Dela grytbitarna i mindre delar.

Skala potatisen och skär den i skivor. Gör likadant med morötterna, purjolöken och löken.

Fräs först grytbitarna,.

Lägg i allt i en gryta. Häll över vattnet, lägg i buljongtärningen och koka alltsammans i ca 30 minuter eller tills potatisen och morötterna är lagom mjuka.


Gott och mustigt!

Och tar inte så lång stund att laga.

Av Kaela - 24 maj 2009 17:57

Ja en bön och en önskan Gunilla !

Hoppas du haft en fin söndag!

Vädret är inte toppen men allt är ju inte väder.

Kram och var rädd om dig!

 http://kaela.bloggagratis.se/2009/05/24/1701312-en-onskan-till-dig-som-just-nu-tittar-in/

Av Kaela - 24 maj 2009 17:55

Tack Ulla  för din goa önskan.

Har varit på IKEA och gjort av med pengar.

De har ju så många häftiga små saker som man klarat sig utan hela livet ,men blir säker på att man bara måste ha när man ser dem!

Ha en fin vecka önskar jag dig!

Kram och var rädd om dig!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/05/24/1701312-en-onskan-till-dig-som-just-nu-tittar-in/


Av Kaela - 24 maj 2009 09:36


Jag skulle våga göra fler misstag nästa gång.

Jag skulle slappna av och ta det lugnt.

Jag skulle vara tokigare än jag varit i det här livet.

Jag skulle ta färre saker på allvar.

Jag skulle ta fler chanser.

Jag skulle bestiga fler berg och simma i fler floder.

Jag skulle äta mer glass och mindre bönor.

Jag kanske skulle ha fler verkliga problem, men färre inbillade.

För jag är en av dem som lever förnuftigt och klokt timme efter timme, dag efter dag. Visst har jag haft mina ögonblick, men om jag fick leva om igen, skulle jag ha fler.

Jag skulle faktiskt försöka att inte ha annat än ögonblick, det ena efter det andra, istället för att planera så många år i förväg, varje dag.

Jag är en av de människor som aldrig åker någonstans utan att ta med termometer, varmvattenflaska, regnrock och fallskärm.

Om jag fick leva om mitt liv igen, skulle jag resa med mindre packning.

Jag skulle börja gå barfota tidigare på våren och fortsätta till senare på hösten.

Jag skulle dansa mer.

Jag skulle åka fler karuseller.

Jag skulle plocka fler tusenskönor.

Nadine Stair, 85 år. (Flera andra har också påstått sig ha skrivit detta. Så vem vet ...)

Av Kaela - 24 maj 2009 09:31

 När en människa, som i sin fysiska varelse alltid är vänd utåt i tron att lyckan finns utanför henne, till sist vänder sig inåt och upptäcker att dess källa finns inom henne är detta en av tillvarons djupaste insikter"
Sören Kierkegaard

Av Kaela - 24 maj 2009 09:26

Ett inbrott har förövats i en människa
Förövaren tog sig in genom hjärtat som för tillfället var olåst
När tjuven i sitt ivriga letande efter 100%-ig själ inte fann vad han sökte gick han lös på inredningen.
Diverse oersättliga föremål solkades ner och slogs sönder. Hjärtat lämnades i bedrövligt skick.
Reparationerna kan inte komma igång förrän tidigast maj månad och beräknas ta en sommar...

Av Kaela - 24 maj 2009 09:15

Att få se ett lodjur är en mäktig upplevelse.

Det fick Lars Holmström uppleva på vägen mellan Svanö och Haraker utanför Västerås!

Jag har faktiskt sett en en gång, även om det snabbt förflyttade sig ur synhåll när det fick syn på mig på skogsstigen.
Det finns ingen möjlighet att förväxla det med en katt som jag trott innan.

http://vlt.se/nyheter/1.459750


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards