Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Kaela - 16 maj 2009 09:57


Hjältar ger sig ut på resor,
utmanar drakar och upptäcker den skatt de själva bär på.
Fastän de kan känna sig mycket ensamma under sökandet,
är belöningen i slutet en känsla av gemenskap:
med sig själva, med andra och med jorden.

Varje gång vi står ansikte mot ansikte med döden i livet möter vi draken,
och varje gång vi väljer liv före icke liv, besegrar vi draken
och tillför nytt liv till oss själva och vår kultur.
Carol Pearson

Av Kaela - 16 maj 2009 09:24



Jag fryser


säger Han
som sa:


vadhelst ni gör
mot en av dessa mina
minsta


det gör ni mot mig



Jag är överallt
där människor är


säger Han


Ända sedan den dag
då jag gick på jorden


och när jag dog på ett kors...


Men


jag dödas om och om igen
ni gisslar mig -ni söndersliter mig



Jag sprängs i luften av minor
peppras av granatskärvor
stupar i kulspruteregnet
svettas människoblod på alla slagfält
jag skriker människoskrik i nattstrider
Jag dör människodödar
i närkampens ensamhet


Men Herre...
inte har väl jag....?


Vad spelar det för roll
om du är en av de som slår


eller en av dem som ser på


Allt vad du gör
mot varje människa
du möter



det gör du mot mig.....


Kaela



Av Kaela - 16 maj 2009 09:11

Så bra att pridefestivalen i Riga får hållas trots starka protester.

Om protester och hot hade lyckats stoppa detta då är människors frihet i fara.

Var och en som ger sig på deltagare i tåget lägger in en sten i murensom hotar den fria demonstrations och yttrandefriheten!

Förutom att den begår en kriminell handling som den självklart ska straffas för.

Rätten att demonstrera ska vi slå vakt om i hela världen.

Yttrandefriheten är ett folks rätt och ingen ska kunna skrämmas till tystnad i ett demokratiskt land.
http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=170343


Av Kaela - 16 maj 2009 09:07

Försäkringskassans personal får ta emot hot ständigt och jämnt.

Givetvis är det många människor som får vänta alltför länge på sin sjukpenning.

Och många som blir besvikna över avslag.

Men att hota personalen är otroligt lågt.


De gör ett tufft jobb och det är inte deras fel att det finns så få av dem att de inte hinner behandla i tid.

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=170380


http://www.dn.se/nyheter/sverige/hoten-okar-mot-f-kassans-personal-1.867503

Av Kaela - 16 maj 2009 09:05

"Varje människa behöver till utvecklingen av sina krafter en mängd av kalla och regniga dagar.
I en oavbruten lyckas solsken brådmognar människan och får aldrig det djup som gör henne mänsklig. 

Adolph Törneros

Av Kaela - 16 maj 2009 08:56

Ja Stina, det är en söt liten dikt att somna till.

Önskar dig av hjärtat en fin helg.

http://kaela.bloggagratis.se/2008/05/19/723796-en-sot-liten-dikt-till-godnatt/

Av Kaela - 16 maj 2009 08:53

Så glad att du gillar.

Läste i din blogg nu på morgnen Ulla och där finns mycket läsvärt.

Många vackra bilder och kloka ord.

En riktigt skön helg då jag hoppas din förkylning givit med sig önskar jag dig!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/05/15/1677232-min-inre-karna/

Av Kaela - 16 maj 2009 08:50

Ja Oskar  man kan vara glad att man inte bor i Västerås när det är fullt av ormar i stadsparken.

Gillar dem inte heller.

Ha en fin helg!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/05/15/1677298-ormbo-mitt-i-stan/

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards