Alla inlägg under augusti 2010

Av Kaela - 1 augusti 2010 14:09

Ja Catharina, du är ju verkligen någon som har erfarenhet när det gäller att arbeta som familjehem.

Jag förstår att lön skulle vara bättre också ur den synpunkten att ett lönearbete räknas på ett helt annat sätt än ett arvoderat arbete.


Och stöd är ju något som jag tror alla kommunanslutna familjehem saknar.

Är barnet gott och väl placerat så är ofta placerande socialsekreterare nöjda med det.

På grund av för stor arbetsbörda tror jag.

Men oavsett orsaken så drabbas ju familjehemmen.


Kram


Jourhemmen finns i ökande utsträckning i kommunala bolag




Av Kaela - 1 augusti 2010 13:51

Härligt att jag fick vara din matinspiratör ibnför middagen Susanne!

Det är ju verkligen ett stort jobb att fixa matsedeln.

Jag tror inte ni blir besvikna.


Kram


Kycklinggryta när man är många

Av Kaela - 1 augusti 2010 13:48

Regnet  från väster har dragit in här över nordöstra Östergötland så solen har helt sagt hej-då för idag som det verkar.

Men det är varmt - och det är ju huvudsaken.


Njut av sommaren - den är alltför kort!


Glad för ditt intresse och kommentar Susanne

Av Kaela - 1 augusti 2010 13:44

Så roligt att se dig Ulla!
Tänker ofta på dig!


Kram!


Dagens kloka ord - fredagen 30 juli

Av Kaela - 1 augusti 2010 13:40

Självklart Albert - måste föräldrar lära sina barn att visa respekt för att de djur som finns på djurparker inte är några gosedjur.

Nu tror jag att det var en olyckshändelse - att flickan steg längre fram för att se.

Barn minns inte alltid vad föräldrar sagt till dem.


Ha det gott!


Vad händer med vargarna på våra djurparker

Av Kaela - 1 augusti 2010 10:42

Gefle Dagblad skriver om Anne-Marie Rydberg.

En kvinna som hunnit den mogna åldern av 94 år.

Hon dansade mer än alla andra - trots sin rullstol - på Stonestockfestival i Stenebergsparken igår.

Underbart att ha fått nå en så hög ålder och fortfarande vara 100% levande.

Skulle vilja säga att om jag ska bli så gammal - då vill jag bli gammal som Anne-Marie - annars kan det vara.



Av Kaela - 1 augusti 2010 10:28


Ja - precis Susanne!

Det är inte bara ett barn - det är en familj i kris och många gånger en hel släkt.

Alla dessa förväntas ha fritt tillträde till jour/familjehemmet.

En jourhemsmamma jag känner sa: "Det är att leva med svängdörr."

Vilket ju påverkar alla i familjehems/jourfamiljen.

Jag tror detta är en diskussion som behöver föras politiskt.

Att ersättning och stöd till jour/gamiljehemsföräldrar måste öka.

För att inte tala om att det istället för att kallas för arvode- borde kallas för lön.

I och med att det är arvode är det ju inte pensionsgrundande.


Ha det gott och njut av sommaren  - hur det nu ser ut hos dig!

Här skiner solen idag!


Jourhemmen finns i ökande utsträckning i privata bolag





Av Kaela - 1 augusti 2010 10:25

Realisten

Att kalla en tioårig flicka som råkat sticka in foten i ett varghägn och blivit svårt biten för slyna är verkligen omdömeslöst.

Hoppas det var en miss från din sida.


Vad händer med vargarna på våra djurparker

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards