Alla inlägg under augusti 2018

Av Kaela - 19 augusti 2018 09:25

v

            

 

 

Söndagen startar med en grå himmel som just nu får lov att vika för solens strålar.

Magnus och Måns har namnsdag och får varma gratulationer!!

Detsamma får DU som har födelsedag idag - 19 augustisti!

Denna dag är gåva!

Ta emot den med glädje!   

Av Kaela - 18 augusti 2018 10:20



 
 
 
 
 
Vi väntar på ljus ifrån öster,
att Vishetens stjärna skall tändas,
med lovsång från mäktiga röster
och bud att  det nya skall sändas
Då kärleken får ny gestalt,
som bär på allt och hoppas allt,
och till vårt hjärta slår en bro
av rik gemenskap byggd på tro
 
Vi väntar att sången till Livet,
en hyllning till ankomstens stund,
skall visa oss allt som är givet,
en bild av vårt nya förbund
Vi äger endast det vi fått
av det som Herrrens Ord har sått
De gåvor som  av nåd han sänt,
de lyser klarast i advent
 
I Vishetens ljus väntar Vänern
på frostnatt i strandskogens flik
Hon längtar likt havet och tjärnen
på is som slår bro i var vik
Hon drömmer om en istung sjö
i stillhet under vintersnö,
om läkedom i formlöst land
invid en vindlös urtidsstrand
 
Ur Visheten anar vi grunden
för kunskap av silver och guld
Vi längtar den heliga stunden,
som löser från vanmakt och skuld
Då änglakören sjunger skönt
inför en Kung som Herren krönt,
då mörkret vikt för samma ljus,
som lyser nu i Herrens hus
 
Arne Appelqvist

 

·

Av Kaela - 18 augusti 2018 09:57

                  



Idaf strålar solen de nyvakna Norrköpingsborna till mötes!
Det är lördag morgon och dagen ligger framför som en dyrbar gåva!

Ellen och Lena har namnsdag idag och jag gratulerar varmt!

Gratulerar också DIG som har födelsedag idag!

 

Kom ihåg - dagen är din att fylla med innehåll!  

Av Kaela - 17 augusti 2018 17:55

         

 

 

 

 

 

 

Gör ingenting till ett medel för något annat.

 

 

 

G. Nisargadatta Ma

Av Kaela - 17 augusti 2018 13:21



 

Jusr nu - på min plats på jjorfrn- har jag fastnat i min vardagsrumssoffa med hörlurarna på och lyssnar till Fatemjs fantastiiska bok-

Hom  läser själv - och henes röst och hennes ord har tagit båda mina händer- inviterat mig - utan möjlighet att säga nej - till en fantastisk resa.

En afgansk flyktingflicka som när hon korsar ett torg i
Stockholm säger: "Jag känner mig som om jag är i någon annans vardagsrum"

En ung flicka som stigit in i mitt hjärta utan att fråga om lov.

Men där blir hon kvar.......

 

Nu å tervänder jag till lyssnandet och inbjuder dig ayy lära känna a henne........

 

 

 

Av Kaela - 17 augusti 2018 11:11



        




Idag stratade min morgon under en grå himmel i patientstolen hos tandhygienisten.

Långgpromenad hem med tillyagande solsken.

Fredag 17 augusti blir fanska varm i Norrköping.
Just nukl 11.00är det 24 grader varmt!

 

Vera och Valter har namnsdag och jag gratulerar så varmt!

DU som har födelsedag idag gratuleras lika varmt!

 

Idag är en särskild dag .- den har aldrig funnits förr och den kommer aldrig igen!  

Av Kaela - 16 augusti 2018 07:25





            




Inte ett enda av de få löv 
som återstår 
rör sig 

inte ens aspens 

i stillheten anar jag 
det dunkla leendet 
som trots allt bor 

i höstmörkret 

och vinden som bara 
anas som en stilla 
krusning 

smeker min kind 

 

Kaela




Av Kaela - 16 augusti 2018 06:53

           

               

 

 

 

Även idag är himlen över Norrköping gråÄ och det är 15 grader  varmt!

Men det görutsås att den ska stiga under dagen - upp mot 25 grader.

 

Brynolf har namnsdag idag och jag gratulerar DIG som bär det gamla nordiska namnet så hjärtligt!

 

 

Lika hjärtliga gratultioner får dDI som blir ett år äldre idag!!!

Glöm inte att idag kan du göra skillnad i någons liv - och det gäller inte minst ditt eget!  

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards