Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av Kaela - 4 augusti 2008 21:21


 

Det som gör livet så värdefullt är att det aldrig kommer tillbaka.
Okänd tänkare

Av Kaela - 4 augusti 2008 21:13

Tänk dig att du är en av ett fåtal utvalda som ska välja en världsledare, en president som ska styra över vår jords alla länder och frambringa fred och välmående bland såväl människor som djur.
Du har tre kandidater att välja emellan.


Men först vill jag att du svarar på följande fråga:
Om du kände en kvinna som var gravid och hade åtta barn redan, varav tre utav dem är döva, två är blinda, en var efterbliven och kvinnan själv har syfilis.
Skulle du rekommendera henne en abort?

Så vidare till de tre kandidaterna där du ska välja en:


KANDIDAT 1 Han samarbetar med mutade politiker, konsulterar astrologer och har två älskarinnor vid sidan om. Dessutom kedjeröker han och dricker ett tiotal glas Martini varje dag.


KANDIDAT 2 Han har fått sparken från två arbetsplatser, sover alltid till klockan tolv på dagen, rökte opium under sin ungdomstid vid universitetet och dricker en hel flaska whiskey varje dag!


KANDIDAT 3 Han har fått en hjälteutmärkelse av sitt land, är vegetarian, röker inte, dricker inte och har inga skandaler bakom sig.

Vilken av dessa kandidater skulle du välja? Fundera lite innan du läser svaret.


Kandidat 1 heter Franklin D Roosevelt
Kandidat 2 heter Winston Churchill
Kandidat 3 heter Adolf Hitler


Man ska således inte döma folk efter deras vanor……

Jo, en sak till, angående aborten, svarade du Ja?
Grattis! Då har du just tagit kol på Beethoven!

Av Kaela - 4 augusti 2008 21:10

Ja en lång tid har Uffe sjungit hårdrock...men han började faktiskt en gång i tiden sin sångarkarriär med att sjunga läsarsånger- och jag tycker det är roligt att se att där har han "landat" igen!
och du jag kan inte dela med mig av mig själv utan att dela med mig av min tro...den är inflätad i mitt jag...

Stor kram och var rädd om dig!


Av Kaela - 4 augusti 2008 21:08

Tack för att du tyckte om min dikt "Jag skulle vilja måla Honom" och du- berättelsen om silversmeden är en av de bästa jag vet.

Så långa och så många tider i mitt liv har jag upplevt mig vara på silversmedens arbetsbord.

Ha det gott Monica och var rädd om dig!

Av Kaela - 4 augusti 2008 21:06

Tack min fina vän för ditt gulliga avtryck med önskan om en fin dag...just nu förstår du går jag i "mormorsspänning" igen...den 15 augusti kommer nästa dotter att göra mig till mormor ännu en gång detta märkliga år.
Och spännande är det och oroligt...måtte allt gå bra tänker man.. och knäpper sina händer...

Kram och ha det gott Ulla!

Av Kaela - 4 augusti 2008 21:04

Låter inte alls knäppt Frump att ha sin egen som du beskriver det "hemsnickrade tro".

Gud är så otroligt mångfacetterad så Han passar alla.

Ha det riktigt gott och var rädd om dig!

Av Kaela - 4 augusti 2008 21:02

Har läst din blogg Marie (fin blogg du har)...och ja...jag tror man kan bli kär i en person man aldrig träffat- men sen är det inte riktigt säkert att kärleken håller när man ses.


Av Kaela - 4 augusti 2008 12:35


 


Jag skulle vilja
måla Honom


men


hur målar man
luften


den är över oss
under oss
på alla sidor


även i oss


men den syns inte
den bara är



Sådan är Gud


Han går inte
att måla
beskriva


Han bara är


oändlig


närvarande


osynlig


men bor i varje


ditt andetag
Kaela

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards