Alla inlägg under maj 2009

Av Kaela - 23 maj 2009 09:00

Jessica Seger var gravid och sjukskrevs under graviditeten  för lågt blodtryck och extrem trötthet.

Hon nekades sjukpenning.

Fick slå sönder spargrisen för att klara sig.

Försäkringskassans svar att gravididet inte är sjukdom öppnar för tanken att om en gravid kvinna bryter benet och blir sjukskriven så får hon ingen sjukpeng eftersom graviditet inte är en sjukdom.

Lika lite som ett brutet ben behöver det låga blodtrycket ju ha något med graviditeten att göra!

http://www.alltombarn.se/gravid/sjukskrevs-under-graviditeten-nekades-sjukpenning-1.25594

Av Kaela - 23 maj 2009 08:51

Det sker många rymningar från Migrationsverkets låsta förvar för flyktingar i Kållered utanför Göteborg.

Så många att Säpo och polisen misstänker att personalen låser upp dörrarna.

Migrationsverket tillbakavisar de beskyllningarna.

Hur det är kan inte jag annat än gissa.

Och visst är det märkligt att det sker många rymningar- och visst- kanske är personalen inblandad.
Hur svårt är det måntro att lyssna till hemska berättelser om terror och tortyr och se en persons rädsla för att återvända till detta utan att följa sitt hjärta istället för lagen?

Med detta har jag inte sagt att det ÄR personalens medhjälp som ge rmånga rymningar - utan bara OM det är det är det kanske inte så svårt att förstå varför.

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=170906


http://www.dn.se/nyheter/sverige/misstankt-infiltration-vid-forvar-1.871937

Av Kaela - 23 maj 2009 08:38

En rörande och upprörande livshistoria kan danska Helene Hägglund (nu gift,därför det svenska efternamnet) berätta om sin tid i ett strängt kloster.

Med en abedissa som gjorde livet till ett helvete för för andra.

Hon har skrivit en bok om sin tid i kloster i boken "Inte längre nunna" .

Det är lätt att döma och fördöma denna abedissa när man läser om hur hon regerade med hjärnhand och utan all kärlek.
Ändå får jag känslan av att också hon är ett offer.

Ett offer för en fullständigt felaktig gudsbild och kanske också ett offer för sitt eget behov av kontroll och makt över andra.

En sak är säker- den boken ska jag läsa!

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=170521

Av Kaela - 23 maj 2009 08:36

Jag respekterar dina åsikter och hoppas du respekterar mina.

Förutom yttrandefrihet har vi ju även åsiktsfrihet i Sverige.

Ha det gott och var rädd om dig!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/05/22/1696422-att-inbjuda-ashmed-rami-till-debatt-om-yttrandefriheten-ar-allvarligt/

Av Kaela - 22 maj 2009 19:15

Man kan bli Sverigemästare i det allra mesta.

Även i att köra grävskopa.

Har du som jag nån gång stått och tittat på hur skickliga dessa yrkesmän är och hur stora maskiner de faktiskt manövrerar med millimeterprecision.

Det är imponerande tycker jag.

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.459072

Av Kaela - 22 maj 2009 19:03

Den lilla gorillaungen som föddes på Kolmårdens djurpark http://kaela.bloggagratis.se/2009/05/21/1694359-gorillaunge-fodd-pa-kolmardens-djurpark-inatt/

är en liten kille!

Nu kommer det säkert att efterlysas namngivningsförslag i ortstidningen.

Någon som har något fint namn på lager till Enzos lillebror?


Om du klickar på länken här nedanför ska du kunna se webbtv på den nyblivna mamman med sin lilla.

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5254416

Av Kaela - 22 maj 2009 18:47

Norrköpings kommun tvingas varna samtliga hemtjänsttagare för falsk hemtjänstpersonal efter att en av dessa gamla fick en påringning på dörren och en kvinna står där och visar också sin legitimation.

Hon går in och ytterligare en kvinna dyker upp och de stjäl från den gamla kvinnan.

Först och främst tycks Norrköpings kommun tycka att det räcker att varna på sin hemsida!!??

Hur många av dessa gamla har en dator -och kan använda den!!

Det borde skickas brev eller ännu hellre göras personligt besök hos dem var och en.

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5253546


Av Kaela - 22 maj 2009 18:42


När mitt hår blir grått
och nätet av rynkor tätnat
ska jag fortfarande
le åt min spegellbild


när mina ben blir stumma och tunga
ska jag gå långsamma promenader
bland blommorna och fåglarna


när mina händer blir svaga och skrynkliga
ska jag läsa böcker
om regnbågar och soluppgångar



och om jag blir ensam och bortglömd
ska jag sitta vid fönstret
och vinka åt stjärnorna


och om jag glömmer allt jag vet
förlorar allt jag kan
då ska jag jubla över
att jag kan gå
över golvet


om solen slocknar
och regnbågen bleknar


ska jag leende minnas dem



och om jag dör imorgon
vill jag att du minns mig
med glädje

Kaela



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards